انتخابات شوراها

بروشور انتخاباتی حمید رابعی

حمید رابعی فارغ التحصیل مهندسی شهرسازی با گرایش برنامه ریزی شهری در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)  است و سابقه ۱۵ سال مدیریت ، معاونت و تدریس در بیش از ۲۰ آموزشگاه شهرستان طرقبه و شاندیز را دارد.

شعار انتخاباتی:       “طرقبه شایسته راههای بهتر “

 مهمترین مسئولیتها و افتخارات :

  • عضوانجمن علمی آرمانشهر رضوی دانشگاه امام رضا (ع)
  • عضو مرکز تحقیقات راهبردی شاروند
  • کارشناس و مدرس رسمی هنر
  • کارشناس ارشد مهندسی شهرسازی برنامه ریزی شهری
  • ۱۵سال سابقه مدیریت ، معاونت و تدریس در دبیرستانهای شهرستان طرقبه شاندیز
  • دبیر سرویس ثقلین خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)
  • مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی بقیع
  • برگزیده جشنواره بین المللی آخرین منجی
  • برگزیده جشنواره بین المللی امام رضا (ع)
  • برگزیده جشنواره رسانه های دیجیتال
  • برگزیده مسابقه طراحی سردر ورودی مشهد مقدس

برنامه های پیشنهادی در جهت توسعه پایدار طرقبه  :

  • حرکت در جهت احیاء و توسعه امام زادگان یاسر و ناصر علیهم السلام به عنوان قطب زیارتی و فرهنگی شهرستان در تعامل بهتر با آستان قدس رضوی و سازمان اوقاف
  • احیاء بند گلستان همسو با توسعه چالیدره به عنوان محوراصلی گردشگری
  • افزایش و تسهیل سطوح دسترسی شهرستان با پیگیری خط ۶ قطار شهری مشهد طرقبه از انتهای بلوار میثاق تا سد چالیدره به طول تقریبی ۱۹ کیلومتر و تسریع در تکمیل و توسعه بلوار امام رضا (ع) و بلوار کوهساران و احداث بلوار جدید الاحداث بار در فاز نخست و امتداد آن تا کمربندی جدید الاحداث در جنوب مشهد در فاز بعدی با عنوان بزرگراه امام زادگان
  • توسعه خیابانهای عرضی متقاطع با بلوارهای امام خمینی ، امام رضا (ع) ، بلوار معلم ، بلوار کوهساران و بلوار بار به منظور تقسیم بار ترافیکی شهرستان به خصوص در ایام تعطیل
  • افزایش تعامل سازنده با شورای شهرستانهای مشهد مقدس و شاندیز در جهت رفع مشکلات زیست محیطی و اجتماعی
  • توسعه فضای سبز با مدیریت منابع آب فصلی و ساماندهی رودخانه های شهرستان

ایجاد و گسترش  راههای دسترسی جدید:

بزرگراه امام زادگان

کمتر شهروند مشهدی است که ییلاقات طرقبه ، جاغرق ، نغندر ، کنگ ، دهبار ، کلاته آهن ، طرقدر، عنبران ، مایان و حصار گلستان را نشناسد و تعطیلات خود را در کنار آب و هوای مساعد و صدای جویبارها و پرندگان نغمه خوان آن نگذرانده باشد

و به جرات میتوان گفت کمتر زائر بارگاه منور رضوی از اقصی نقاط ایران و جهان را میتوان پیدا کرد که یکی از مقاصد سفر زیارتی خود به سرزمین خراسان را زیارت از مرقد امام زادگان واجب التعظیم در شهرستان طرقبه یعنی حضرات یاسر و ناصر بن موسی الکاظم (ع) انتخاب نکرده باشد . همین دو نکته کافی است تا هر عقل سلیمی به حجم مسافر و بار ترافیکی ناشی از میلیونها تردد اتوموبیل شخصی و عمومی در تنها مسیر دسترسی به این مناطق یعنی بلوار امام رضا (ع) شهرستان طرقبه پی ببرد حتی اگر هیچگاه نیز این مسیر را از نزدیک نیز ندیده باشد

مسیری که طی سالهای گذشته هیچگاه در حد و مقدار شایسته خود مورد رسیدگی قرار نگرفته و یک بار گذر از آن میتواند عمق فاجعه مدیریتی را بدون هیچ توضیحی نشان دهد

با توجه به کافی نبودن معبر امام رضا (ع) برای عبور و مرور مسافران میلیونی شهرستان حتی در صورت تکمیل و توسعه آن ، “حمید رابعی” تنها راه برون رفت از وضع کنونی را تسریع در بازگشایی مسیرهای جدید در جهت توسعه شهرستان در ابعاد مختلف زیارتی ، گردشگری ، سیاحتی ، کشاورزی و ورزشی دانسته و پیشنهاد احداث بزرگراه امام زادگان (ع) حد فاصل کمربند جدید مشهد و گلستان و امتداد آن در موازات رودخانه بار تا جاده دهبار میداند.

با احداث این مسیر حجم عظیمی از زائران و مسافران و گردشگران از بن بست کنونی رهایی یافته و با اصلاح نقشه ترافیکی شهرستان ان شاء الله هیچگاه شاهد ترافیکهای کیلومتری و کور در شهرستان نخواهیم بود.

طبق آمارهای رسمی در بیش از نیمی از سال روزانه بیش از ۸۰ هزار خودرو غیر بومی و عمدتا از کلان شهر مشهد وارد شهرستان طرقبه میشود که این حجم مسافر علی رغم سرمایه ای که وارد شهرستان مینمایند متاسفانه مشکلات عدیده ای را نیز بر روی دوش شهروندان و مسئولان شهرستان میگذارد.

جذب بودجه متناسب با خدمات شهری

چندین سال از تصویب بودجه زیارت برای کلانشهر مشهد از سوی دولت گذشته است و دریغ از دریافت بخشی از آن به عنوان حق مسلم شهرستان طرقبه  از قبال میزبانی  زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برای پذیرایی بهتر و در خور شان ایشان.

مسلما یکی از مهمترین برنامه های مسئولین شهری در شهرستان طرقبه به خصوص اعضای شورای شهر پیگیری جذب این حقوق بوده و خواهد بود. “حمید رابعی” نامزد انتخابات این دوره شورای شهرستان طرقبه به طور قطع جدی ترین برنامه کاری خود را بر روی احقاق حقوق از دست رفته شهروندان شهرستان طرقبه از قبال پذیرایی از شهروندان مشهدی خواهد نمود و مهمترین موضوع نیز در این بخش ، تسهیل و افزایش سطوح دسترسی شهرستان طرقبه با احداث محور امامزادگان از سمت جنوب مشهد  خواهد بود.

لزوم ایجاد حمل و نقل ریلی  برای شهر طرقبه :

مترو مشهد طرقبه

بدون شک حمل و نقل ریلی یکی از مقرون به صرفه ترین ، پاک ترین و سریعترین روشهای حمل و نقل شهری است و سهم شهرستان طرقبه از این شیوه حمل و نقل به دلیل پذیرایی میلیونی از زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) و همچنین سایر گردشگرانی که این منطقه را برای ایام مختلف سال انتخاب میکنند غیر قابل انکار خواهد بود. خلا ء خط ریلی کافی در غرب مشهد و لزوم ایجاد خط ریلی برای انتقال و جابجایی مسافران از مشهد به طرقبه زمینه مناسبی را برای احداث یکی از مهمترین خطوط ریلی قطار شهری مشهد و طرقبه ایجاد نموده است .

این خط قطار شهری از شمال تقاطع میثاق با بزرگراه خاتم در شمال غرب مشهد آغاز و پس از ملاقات با خطوط ۵ در ابتدای بلوار میثاق ، خط ۳ در تقاطع میثاق و امیریه و خط ۱ در انتهای بلوار وکیل اباد به سمت شهرستان طرقبه امتداد یافته و با پوشش نقاط کلیدی شهرستان طرقبه از جمله منطقه ویلاشهر ، حرم مطهر امام زادگان سید یاسر و ناصر علیهم السلام ، شهرک بوستان ، مرکز شهر و شهرک فرهنگیان به منطقه گردشگری چالیدره خواهد رسید.

بدون شک یک شورای فعال و پیگیر میتواند سهم شهرستان طرقبه  از کانال بودجه ملی زیارت و سایر منابع را برای احداث این خط ریلی تامین نموده و به سمت توسعه شهرستان گام بردارد.”حمید رابعی” به عنوان یکی از مهمترین برنامه های کاری خود ، ضمن ارائه این پیشنهاد برای نخستین بار ، در این جهت گام برخواهد داشت.

گردشگری ، اقتصاد مکمل برای شهروندان

تِلِه‌کابین گونه‌ای آسانسور هوایی است که معمولاً برای جابجایی مردم یا کالا در مناطق کوهستانی استفاده می‌شود اما در کشور ما بیشتر از این وسیله نقلیه در حوزه گردشگری استفاده شده است.

بدون شک پتاسیل شهرستان طرقبه در احداث تله کابین با استانداردهای بین المللی با توجه به خیل عظیم مسافران و گردشگران که در بیشتر روزهای سال از این شهرستان بازدید میکنند بسیار بالاست و حتی میتوان ادعا کرد از تله کابینهای معروفی همچون نمک آبرود و توچال نیز میتواند سود بیشتری را نصیب سرمایه گذاران تله کابین شهرستان طرقبه نماید.

یکی از عوامل بازدارنده برای احداث تله کابینها در نقاط شهری ، اشراف دکلها و کابینهای تله کابین بر منازل مسکونی است که این عامل نیز با احداث دکلهای تله کابین در نقاط مناسب و ارتفاع کافی نمیتواند مشکلی ایجاد نماید .

حمید رابعی نامزد شورای شهرستان طرقبه عقیده دارد احداث تله کابین طرقبه حد فاصل بند گلستان تا چالیدره فوق العاده بر  رونق اقتصادی و گردشگری شهرستان افزوده و پتانسیل بالایی برای جذب سرمایه گذاران حتی خارجی دارد. از این رو یکی از برنامه های حمید رابعی در پنجمین شورای شهرستان طرقبه شاندیز پیگیری احداث بزرگترین تله کابین کشور در شهرستان طرقبه خواهد بود.

انبوه زمینهای آستان قدس و معضل بی برنامگی این نهاد

تملک اراضی مرغوب شهرستان طرقبه توسط آستان قدس رضوی علاوه بر اینکه یک مزیت برای این شهرستان محسوب میشود ، به جهت عدم تعامل مناسب مسئولان شهری با این ارگان موجب بروز برخی مشکلات برای شهروندان شده است.

بی برنامگی مسئولان آستان قدس رضوی برای زمینهای خود در شهرستان طرقبه ، بدون شک مدیران شهری را در موضع خوبی برای تعامل با آستان قدس قرار داده است تا از موقعیت خود برای احیاء این زمینها در جهت استفاده شهروندان و زائرین حداکثر استفاده را ببرد.

ویلاشهر منطقه ای در محاصره امکانات بالقوه  :

منطقه ویلاشهر به جهت موقعیت آن و همجواری با پارک بزرگ وکیل آباد همچنین خط یک قطار شهری مشهد و بند گلستان،  از پتانسیل بالایی برای ساکنین ، مالکین و مدیران شهری شهرستان طرقبه  برخوردار است .

لزوم اسکان زائرین و گردشگران در منطقه ای که هم به کلانشهر مشهد نزدیک بوده  ، هم نزدیک به خط یک قطار شهری مشهد و هم با اندک فاصله ای توان استفاده از جاذبه های شهرستان طرقبه از جمله بند گلستان و پارک وکیل اباد  را داشته باشد منطقه ویلاشهر را گزینه نخست مدیران شهری برای جذب سرمایه گذار در حوزه  زیرساختهای مناسب برای این موضوع قرار داده است.

بدون شک تسهیل و تشویق سرمایه گذاران بومی و خارج از شهرستان برای احداث  مجتمع های تجاری با بازار ۴۰ میلیونی زائر سالانه ، میتواند این منطقه را به قطب تجارت و بازرگانی شهرستان تبدیل نماید.

شهرک فرهنگیان ،  تهدید یا فرصت  :

شهرك فرهنگيان در شهرستان طرقبه و در شمال غربي این شهرستان ، در مجاورت سد چالیدره و جاده نغندر واقع شده و داراي بیش از ۳۰۰ خانوار ساکن و پتانسیل جذب بیش از ۴۰۰۰ خانوار در آینده ای نه چندان دور ميباشد .

باید اذعان کرد اين شهرك گونه اي از انبوه سازي با تراكم بالا به خصوص در بخش فرهنگیان ناحیه ۴ مشهد است كه به علت عدم پیش بینی زیر ساختهای مناسب شهری از سوی مالکین و مدیران شهری  به صورت بالقوه تهدیدات زیست محیطی و اجتماعی فراوانی را با خود به همراه خواهد داشت .

بدون شک برنامه ریزی از سوی مدیران شهری و شورای شهرستان  باید هر چه سریعتر در اولویت کاری قرار گرفته تا تهدیدات بالقوه موجود در شهرک فرهنگیان که گریبان گیر کل شهرستان خواهد بود به حداقل ممکن برسد .

آیا  طرقبه با دارا بودن مناطقی همچون کنگ ، ازغد و جاغرق  قابلیت ارتقاء از بخش به شهرستان را دارد ؟ روستاهایی مانند  کنگ یا ازغد و یا جاغرق  چه از لحاظ جمعیتی ، چه از لحاظ تاریخی و چه از لحاظ پذیرش توریست هیچ چیز از شهر ماسوله کم ندارند و میتوانند به عنوان یک شهر توریستی در جوار مشهد مقدس مطرح شوند.   جمعیت ماسوله در حال حاضر حدود ۶۰۰ نفر است. از نظر استانداردهای امروزی وزارت کشور عملاً نمی توان ماسوله را شهر نامید. در هر صورت آنچه به قاطعیت می توان گفت، اینکه ماسوله در حال حاضر شهری است که اقتصاد آن به طور کامل به گردشگری وابسته است .

بند تاریخی گلستان

این مکان  که هم اکنون تحت تملک و مدیریت آستان قدس رضوی قرار گرفته است با سابقه طولانی خود نقش بسیار مهمی در ایجاد نشاط و سرگرمی  و حتی اشتغال مردم شهرستان طرقبه و مشهد داشته است

متاسفانه هیچگاه مدیران شهری در پی استفاده حداکثری از این موهبت الهی نبوده اند و در خوشبینانه ترین اظهار نظر میتوان گفت حداکثر  از ۳۰ درصد ساحل این مجموعه به نفع مردم استفاده شده است.

یکی از برنامه های حمید رابعی در طول برنامه پنجم شورای شهر طرقبه استفاده ۱۰۰ درصدی از تمام ساحل این بند در چهار طرف آن به خصوص در فصول بهار و پائیز و زمستان خواهد بود .

احداث جاده دسترسی مناسب برای ساحل شرقی و ایجاد بازارچه خود اشتغالی در جوار این بند میتواند روزها و شبهای بانشاطی را برای مردم شهر ایجاد نماید تا علاوه بر گذران اوقات فراغت ، زمینه ایجاد چندین شغل پایدار نیز فراهم گردد.

مطمئنا این امر در تعامل سازنده و برد برد با آستان قدس رضوی و وزارت نیرو امری کاملا توجیه پذیر خواهد بود

حتما ببینید

رژیم صهیونیستی قبرس را هم می‌خواهد اشغال کند؟

رسانه‌های ترکیه خبر داده‌اند که اشغال‌گران صهیونیست در قبرس هم مشغول خرید زمین و مالکیت …

برگزاری باشکوه کمپین شب یلدا در صرافی ارز دیجیتال مکسی

تا سقف ۱۶۰۰ تتر بونس ویژه کمپین شب یلدای صرافی بین المللی mexc برای کاربران …

logo-samandehi