کل قرآن کریم منتسب به امام حسین علیه السلام بازآفرینی شد

با استخراج رسم‌الخط هشت برگ از قرآن منسوب به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) توسط حمید رابعی که توسط رهبر معظم انقلاب به آستان قدس رضوی اهدا شده بود، و تبدیل آن به قلم، کل قرآن کریم در ۱۹۹۷ صفحه بازآفرینی شده است.

قرآن منسوب به امام حسین(ع) با شماره ۳۳۸۲ تنها نسخه منتسب به آن حضرت در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی است و با رونمایی از نسخه بازآفرینی شده این قرآن که از روی نسخه اصلی تهیه شده است، تمام قرآن‌های منتسب به ائمه اطهار(ع) در آستان قدس رضوی احیا و بازآفرینی شده‌اند.

پیش از این دو نسخه از قرآن‌های منسوب به امام علی و یک نسخه از قرآنهای منسوب به امام حسن، امام سجاد، امام صادق، امام موسی کاظم و امام رضا(ع) در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی توسط حمید رابعی احیا و بازآفرینی شده بودند که با رونمایی از قرآن بازآفرینی شده منسوب به امام حسین علیه السلام این کتابخانه موفق شد، تمام قرآن‌های منتسب به ائمه اطهار(ع) را که در اختیار دارد بازآفرینی کند و در اختیار عموم قرار دهد.

براساس این گزارش، کتابخانه آستان قدس رضوی در نظر دارد با همکاری کاخ موزه گلستان که چند برگ از قرآن منتسب به امام هادی(ع) را در اختیار دارد، قرآن کاملی با قلم آن حضرت بازآفرینی کند.

یادآور می‌شود نخستین نسخه از قرآن بازآفرینی شده منتسب به امام حسین(ع) به رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اهدا شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت این قرآن‌ها به سایت کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی به آدرس digital.aqr.ir مراجعه کنند.

حتما ببینید

دعای عهد با دستخط منسوب به امام صادق (ع) منتشر شد

امام صادق علیه السلام می فرمایند  هر كه چهل صبح دعای عهد بخواند از ياوران …

برای نخستین بار در تاریخ اسلام کل قرآن کریم با دستخط منسوب به پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

حمید رابعی مسئول بازآفرینی قرآنها و احیاء دستخط منسوب به ائمه اطهار (ع) در کتابخانه …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi