سیروان‌موتورز؛ سازنده فينيکس، اولین سوپراسپرت ایرانی

مصاحبه‌ی اختصاصی زومیت با صاحب امتیاز سیروان موتورز، شما را در جریان عملکرد مجموعه‌ای می‌گذارد که در تلاش است تا اولین ابرخودروی ملی با تکیه بر توانایی‌های مهندسان ایرانی را طراحی و تولید کند.

در این مطلب، می‌توانید با روند فعالیت سیروان موتورز و اهداف آن آشنا شوید که حاصل مصاحبه‌ی اختصاصی زومیت، با این مدیریت این شرکت است. فعالیت‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی سیروان موتورز و پروژه‌ی فینیکس، تکیه بر اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی دارد. این گروه سعی می‌کند به دور از هیاهوی رسانه‌ای و حاشیه‌های احتمالی، به فعالیت خود ادامه دهد. از این جهت، نام کامل افراد حاضر در این مجموعه، محفوظ است و ما از انتشار آن، معذوریم.

سلام. از اینکه وقت خود را در اختیار زومیت قرار دادید ممنونم. برای شروع تاریخچه‌ای از سیروان‌موتورز در اختیار خوانندگان زومیت قرار دهید.

در سال ۸۹، شرکت دانش بنیان سیروان موتورز، با هدف ورود به دنیای فناوری و تکنولوژی‌های نوین در زمینه ی طراحی و ساخت سوپراسپرت با پلت‌فرم و بدنه‌ی اختصاصی، ساخت ربات و ماشین‌های هوشمند و همچنین تحقیق و توسعه‌ی دانش فنی دستاورد انحصاری خود در تولید انرژی‌های پاک ( فناوری ایرهیبرید)، در اروپا به ثبت رسید. سیروان موتورز به عنوان هسته‌ی مرکزی در راس تمامی تولیدات خود قراردارد و محصولات تولید شده در مجموعه های مختلف خود را با نام و لوگوی اختصاصی مربوط به واحد تولید کننده‌ی آن که کاملا به سیروان موتورز وابسته است، وارد بازار جهانی خواهد کرد.

اولین محصول برای بیان توانمندی علمی شرکت سیروان موتورز، ساخت و تولید سوپراسپرت با ویژگی‌ها و توانمندی‌های خاص نسبت به دیگر رقبا است. ما کاملا آگاه به ابزارها و امکانات محدود و همه‌ی مشکلات تولید در داخل کشور هستیم و همچنین رقابت با شرکت‌های بزرگ که چندین دهه در حال تولید خودرو هستند کاری بزرگ و بسیار دشوار است. از این رو سیروان موتورز با توجه به توانمندی علمی، فنی و برنامه‌های خاص و بلند مدت خود با هدف خدمت به مردم عزیز ایران علی‌الخصوص تغییر دیدگاه جامعه‌ی داخلی و خارجی مبنی بر عدم توانمندی ایران برای تولید محصول با کیفیت بر اساس معیارها و استانداردهای جهانی، پا در این عرصه نهاده است.

سیروان موتورز با تکیه بر افراد و طراح توانمند خود که دارای ۱۵ سال سابقه‌ی تحقیق، مطالعه و همکاری‌های موردی (کوتاه مدت) با چندین برند معروف و بزرگ خودروساز است، تولید یکی از پیچیده‌ترین نوع طراحی خودرو را در داخل کشور پیش گرفت.

با افتخار اعلام می‌کنیم، با توجه به تمامی محدودیت‌ها و تکیه بر دانش بومی، با رعایت اصول مهندسی مدرن، نکات و معیارهای آیرودینامیکی و حفظ بی‌قید‌و‌شرط کیفیت بالای محصول تولیدی خود برای رقابت در بازارجهانی، اولین پلت‌فرم و کانسپت سوپراسپرت ایرانی و یک محصول مدرن شهری با ظاهری منحصر به فرد و طراحی شده برای سیروان موتورز با نام تجاری فینیکس (ققنوس) و آماتا ( اصیل و بزرگوار) در آینده‌ی نزدیک معرفی خواهد شد.

سیروان موتورز

چرا فینیکس و یک ابرخودرو را انتخاب کردید؟

به دلیل علاقه‌ی بسیار زیاد بنیانگذار شرکت به این نوع خودروها و به دلیل جزئیات و پارامترهای پیچیده‌ی مهندسی در این نوع کلاس خودرویی، ایده‌ی این کار از سال ۸۵ در ذهن ایشان بود. نمونه‌ی اولیه از کانسپت پروژه، با کیفیت بالا و جزئیات بدنه ساخته شد و محاسبات فنی بر روی آن انجام شده است. در مدل نهایی و اصلی در حال طی کردن پروسه تکمیل خودرو هستیم. هدف ما همانطور که در تاریخچه و اهداف سیروان موتوزر اشاره شد، ورود به ساخت وسایل نقلیه مدرن و هوشمند است. همچنین توسعه ی فناوری انحصاری پیشرانه‌ی Air-Hybrid و ساخت خودروهای سفارشی دست‌ساز و ربات‌های هوشمند، از اهداف اصلی ما است.

کدام شرکت‌های داخلی و خارجی، با شما همکاری می‌کنند؟

تا پیش از رونمایی رسمی پروژه، امکان انتشار این اطلاعات وجود ندارد؛ چرا که فعلا جزئی از اطلاعات محرمانه‌ی تولید محسوب می‌شوند.

کدام شرکت‌ها، برای همکاری با شما ابراز تمایل کرده‌اند؟

با توجه به نبود تولیدکنندگان معتبر داخلی، متاسفانه مجبور به همکاری با شرکت‌های خارجی شدیم که آن هم به‌خاطر مشکلات مربوط به تحریم‌های ناجوانمردانه، با مشکلاتی روبرو است. همکاری با بعضی از تولیدکنندگان معتبر جهانی سخت و یا غیر ممکن است؛ اما استقبال خوبی از سوی برخی شرکت‌های خارجی داشتیم و به جهت منع افشای اطلاعات، لیست شرکت‌های همکار با سیروان‌موتورز، در مراسم رسمی منتشر خواهد شد.

چه کسی بیشترین کمک فنی را به شما کرده است؟

تیم سیروان موتورز بیشترین کمک را به خود کرد و محور اصلی پروژه، بنیانگذار شرکت بوده است که در همه‌ی زمینه‌های فنی و طراحی محصولات سیروان موتورز، فعالیت می‌کند.

پروژه فینیکس، تاکنون چه مقدار هزینه داشته است و آیا اسپانسری در کنار شما وجود دارد؟

سیروان موتورز کاملا خصوصی است و چهارچوب خودش را دارد. ما اسپانسری نداریم چرا که اگر اسپانسری وجود داشت قطعا تا به امروز مردم متوجه این موضوع در تبلیغات ما می‌شدند.

سیروان موتورز

فکر می‌کنید، چه زمانی بتوان نمونه‌ی قابل رانندگی فینیکس یا یکی از طرح های شما را دید؟

اگر حواشی اجازه کار به ما بدهد و سرعت پیشرفت ما را کم نکند، در سال جدید آماده تست خواهد بود.

آیا این خودرو، تولید محدود خواهد بود؟ چه بازه‌ی قیمتی برای آن پیش‌بینی می‌کنید؟

تولید این خودرو محدود و سفارشی است و بدلیل کیفیت بالای ساخت و فناوری های استفاده شده در آن، مسلما قیمت بالایی خواهد داشت. معمولا قیمت این نوع خودروها در بازار جهانی، از ۵۰۰ هزاردلارشروع می‌شود و به ۴ میلیون دلار و یا بیشتر هم می‌رسند.

به فکر فروش و بازاریابی طرح‌های خود در خارج از ایران هستید؟

با توجه به سند چشم انداز خودرویی کشور و فرمایشات مقام معظم رهبری، مبنی بر اینکه تا سال ۱۴۰۴، ایران باید محصولی را تولید کند که بر اساس استانداردها و معیار کیفیت روز دنیا باشد، از این رو بیشتر بر بازارهای خارجی تمرکز داریم که علاوه بر درخشش نام ایران موجب ورود ارز به داخل کشور شود. ما در تلاش هستیم که به سهم خود در پیشرفت صنعت کشور کمک کوچکی در کنار دیگر بزرگان زحمتکش کشورمان، برای صنعت ایران داشته باشیم. برای تولید داخلی در نظر داریم یک یا دو دستگاه در بازار ایران عرضه کنیم، البته با توجه به محدودیت‌های خاص خودروهای موجود در کشور، محصولات داخلی با صادراتی متفاوت خواهند بود.

آیا فکر نمی‌کنید از نظر تبلیغاتی، باید قوی‌تر ظاهر شوید؟

مخاطبین ما خاص هستند و فرصتی برای توجه به تبلیغات ندارند، ما متفاوت عمل می‌کنیم.

آیا تا کنون، به خروج از ایران فکر کرده‌اید ؟

قطعا اگر در خارج از کشور فعالیت می‌کردیم تا به امروز محصول نهایی ما آماده شده و به دست مشتریان خود رسیده بود؛ اما در داخل کشور محدودیت‌ها و چالش‌های زیادی وجود دارد که برای ما بیش از آنچه فکر می‌کردیم دردسر و هزینه ایجاد کرد. با این حال چون ایرانی هستیم و کشورمان را دوست داریم ، حاضر به تحمل سختی‌ها در زیر سایه پرچم کشورمان شدیم، ما سربازان علمی این کشور هستیم و یک سرباز هیچ وقت به مملکت خود پشت نمی‌کند.

چه پیشنهادی به علاقه‌مندان طراحی خودرو در ایران دارید؟

در داخل کشور طراحان برجسته‌ی زیادی وجود دارند که مطمئنا اگر مسیر درست را پیش بگیرند و در مراحل استاندارد این هنر گام بردارند، قطعا کشور عزیزمان شاهد پیشرفت‌های خوبی در این زمینه خواهد بود. پیشنهاد می‌کنم برای شروع طراحی خودرو، از گام اول بر اساس اصول، مبانی فنی و استاندارد طراحی خودرو گام بردارند تا در آخر مسیر یک طراح حرفه‌ای شوند.

حتما ببینید

رژیم صهیونیستی قبرس را هم می‌خواهد اشغال کند؟

رسانه‌های ترکیه خبر داده‌اند که اشغال‌گران صهیونیست در قبرس هم مشغول خرید زمین و مالکیت …

برگزاری باشکوه کمپین شب یلدا در صرافی ارز دیجیتال مکسی

تا سقف ۱۶۰۰ تتر بونس ویژه کمپین شب یلدای صرافی بین المللی mexc برای کاربران …

یک نظر ارسال شده

  1. مقاله ای زیبا در مورد انجام فعالیت های تیم سیروان موتورز که همگی در فرآیند کار با هم همکار و یار بودند
    https://www.baneh.com
    باسپاس

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi