رمز گشایی از آخرین ترانه و ویدئو کلیپ شیطانی ساسان حیدری ملقب به ساسی مانکن


چند سالی است جریان وهابیت با الگو برداری از نسخه آندلس در صدد فروپاشی نظام اعتقادی و اخلاقی و خانوادگی جامعه شیعه ایران بر آمده و در این مسیر سربازان خود را از میان سلبریتیهای فضای مجازی انتخاب نموده و نقشه های خود را یکی یکی پیاده میکند

این جریان که نظام سیاسی آن به رهبری رژیم آل سعود بیش از یک قرن حاکمیت نامشروع خود را بر قبله مسلمانان و شهر پیامبر (ص) حفظ نموده و طی این صد سال از هیچ تلاشی برای تخریب اعتقادات و ارزشهای شیعی دریغ نکرده اکنون با هدف تسلط کامل بر دنیای اسلام از راه دیگری وارد شده و سیاست جدیدی را اتخاذ نموده است

هنوز مدت زمان زیادی از پارتی شاهزاده سعودی برای خوانندگان لس آنجلسی ایرانی نمیگذرد دقیقا یک سال قبل بود که در چنین روزهایی یعنی در روزهای پانزدهم و شانزدهم اسفندماه ۹۸ گروهی از خوانندگان لس آنجلسی برای نخستین بار در عربستان سعودی در جریان فستیوال طنطوره دو کنسرت با عنوان «موسیقی بدون مرز» برگزار کردند که حضور ساسی مانکن در شب دوم این برنامه در ۱۶ اسفند از شبکه MBC Persia پخش شد این نخستین بار بود که با هزینه های چند میلیون دلاری ، جشنواره زمستانی طنطوره که در شهر العلا در نزدیک مدینه برگزار می‌شود برنامه‌هایش را به اجرای خوانندگان فارسی زبان اختصاص میداد

اما حضور ساسی مانکن از این جهت در این پارتی متفاوت بود که محمد بن سلمان با ۱۰۰ هزار دلار بیشتر نسبت به سایرین برای اجرای ۷ قطعه موسیقی هفتصد هزار دلار به ساسان حیدری یافته پرداخت کرده بود

نکته مهم حضور ساسان حیدری یافته در این کنسرت این موضوع بود که در پشت صحنه این برنامه با بن سلمان دیدار خصوصی داشته و به‌واسطه هنجارشکنی در متن ترانه‌هایش در کانون توجهات وی قرار گرفته است

حالا در سالگرد واریز دلارهای سعودی ، این عنصر شیطانی دُمی برای اربابان وهابی خود تکان داده و در اقدامی جنایت بار نسبت به حقوق کودکان و مقام والای زنان مسلمان آهنگ تهران توکیو معروف به سمیه نرو را روانه بازار کرده است

این محصول شیطانی از دو جنبه متن و تصویر قابل بررسی و نماد شناسی است آنچیزی که در این ویدئو کلیپ به خورد بیینده آن که غالبا کودک و نوجوان هستند داده شده است سرتاسر استفاده از نمادها و پیامهای شیطانی است که تنها به دو مورد آن اشاره میکنیم

بکگراند بخشی از این کلیپ تصاویر صحنه هایی از فیلم ابد و یک روز با ۴۵ جایزه داخلی و ۸ جایزه بین المللی به کارگردانی سعید روستایی است که زندگی یک خانواده درگیر با مشکلات فقر ، اعتیاد و بیکاری در ایران را به تصویر کشیده است. از همه مهمتر این فیلم روایتگر روابط عاطفی میان اعضای خانواده ای است که به دنبال رهایی از این مشکلات داستان‌هایی در حین تدارک دیدن مراسم عروسیِ «سمیه» شکل می‌گیرد که منجر به اتفاقات و تغییراتی در رابطهٔ افراد این خانواده می‌شود.

انتخاب چنین پس زمینه ای از سوی ساسی مانکن برای ویدئوی خود بلافاصله محتوا و مشکلات فیلمی را در ذهن بیننده ایرانی تداعی خواهد کرد که ایجاد روابط نامشروع جنسی بین اعضای این خانواده نیز به آن افزوده می شود

اما کلید واژه این صحنه استفاده از نام شخصیت اصلی این سکانس یعنی سمیه با بازی یک پو رن ا ستار است . انتخاب نام “سمیه” در کنار نام “یزید” از این جهت در این ویدوئو قابل تامل است که این نام به عنوان اولین شهید زن در اسلام و مادر عمار یاسر از جایگاه ویژه ای در تاریخ تشیع و یمن برخوردار است

یمنی که ۶ سال از تهاجم محمد بن سلمان به آن میگذرد و با مقاومت مردم مظلوم یمن جز حقارت و شکست برای عربستان سعودی حاصلی نداشته است

آیه ۲۷ سوره مبارکه بقره «وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَاد در شان جناب سمیه نازل شده و نقل است که پیامبر (ص) به دلیل مقاومت بسیار بالایی که جناب سمیه داشتند عمار را با نام مادرش صدا می زدند و هر موقع که وی را می دیدند، او را عمار یاسر خطاب نمی کردند بلکه به او می گفتند عمار سمیه که نشان دهنده مقام و جایگاه بالای سمیه نزد پیامبر(ص) است، ایشان مقاومت و صبر جناب سمیه را بسیار بزرگ می دانستند.

به صورت خلاصه باید گفت آرزوی محمد بن سلمان به عنوان نماینده جریان وهابیت ، در از هم پاشیده شدن بنیانهای اخلاقی و خانوادگی تشیع در ایران توسط ساسی مانکن به تصویر کشده شده است . آرزویی که به زودی توسط فرزندان عمار یاسر و جناب سمیه در یمن به گور فرستاده خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi