مشاهده آنلاین و دانلود دعای کمیل با دستخط منسوب به امام علی علیه السلام

دعاي كميل از زمان حضرت خضر ـ عليه السلام ـ بوده است و منسوب به آن حضرت است. سپس سينه به سينه به اميرالمومنين ـ عليه السلام ـ انتقال يافته و آن حضرت، اين دعا را به كميل بن زياد نخعي كه از اصحاب نزديكشان بود،‌ تعليم فرمود

doa_komeil_asl

پخش دعای کمیل با صدای مهدی سماواتی

دعاهايي كه از طريق معصومين به دست ما رسيده است همراه با هبوط حضرت آدم ـ عليه السلام ـ از بهشت به زمين خاكي بوده است ،آنگاه كه از كرده خويش ‌ پشيمان گشت و دست به دعا برداشت.  فتلقي آدم من ربه كلمات فتاب عليه انه هو التواب الرحيم و يا دقيقتر آن است كه بگوئيم، همه اين دعاها،پيش از خلقت انسان در لوح محفوظ بوده است،‌ اما دسترسي عموم مردم به اين گونه ادعيه ‌ از زمان پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ و ائمه اطهار ـ عليهم السلام ـ بوده است.  

به عنوان مثال زيارت عاشورا، از امام محمد باقر ـ عليه السلام ـ نقل شده است، اما در اصل يك كلام قدسي مي باشد، به اين گونه كه وقتي پيامبر اكرم ـ صلي الله عليه و آله ـ به معراج رفتند در آسمان چهارم، كلمات زيارت عاشورا بر قلب پيامبر اكرم ـ صلي الله عليه و آله ـ الهام گرديد ، ليكن از آن رو كه هنوز واقعه عاشورا در روي زمين رخ نداده بود ، تا زمان امام محمد باقر ـ عليه السلام ـ مخفي ماند و پس از اين دوران در دسترس شيعيان قرار گرفت.


و يا دعاي كميل از زمان حضرت خضر ـ عليه السلام ـ بوده است و منسوب به آن حضرت است. سپس سينه به سينه به اميرالمومنين ـ عليه السلام ـ انتقال يافته و آن حضرت، اين دعا را به كميل بن زياد نخعي كه از اصحاب نزديكشان بود،‌ تعليم فرمود. پس اگر مطلق دعا را در نظر بگيريم از زمان حضرت آدم بوده و اگر دعاهايي مثل توسل يا زيارت عاشورا را ملاحظه كنيم بعد از حضرت آدم ـ عليه السلام ـ و از زمان ائمه ـ عليهم السلام ـ به دست ما رسيده است.

دانلود دعای کمیل با دستخط امام علی علیه السلام

حتما ببینید

برای نخستین بار در تاریخ اسلام کل قرآن کریم با دستخط منسوب به پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

حمید رابعی مسئول بازآفرینی قرآنها و احیاء دستخط منسوب به ائمه اطهار (ع) در کتابخانه …

بازآفرینی قرآن کتابخانه cadbury دانشگاه بیرمنگام به عنوان قدیمی ترین قرآن مکتوب کشف شده جهان

بازآفرینی قرآن کتابخانه cadbury دانشگاه بیرمنگام به عنوان قدیمی ترین قرآن مکتوب کشف شده جهان …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi