یک زوج ایرانی ازدواج خود را با مهریه بیت کوین ثبت کردند.

نوید که به‌تازگی زندگی مشترک خود را با سمیه آغاز کرده است، گفت که از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال و پیگیر اخبار این صنعت است. همین مسئله هم باعث شده تا از همسرش بخواهد بخشی از مهریه خود را به‌صورت ارز دیجیتال بگیرد. در بخش صداق و مهریه عقدنامه نوید و همسرش آمده است:

یک جلد کلام‌الله مجید، یک شاخه نبات، تعداد ۵هزار عدد دیجی بایت و ۰.۰۵ بیت کوین و پنج مثقال طلا و سی عدد ربع سکه بهار آزادی.

در حال حاضر ارزش ارزهای دیجیتال قیدشده در عقدنامه آنها حدودا معادل ۶۶۸ دلار (۱۳میلیون تومان) است، اما شاید چند سال دیگر ده‌ها برابر به ارزش آنها اضافه شود. قیمت هر واحد بیت کوین درحال‌حاضر نزدیک به ۱۱,۰۰۰ دلار است. ارزش این ارز دیجیتالِ نوپا طی ده سال گذشته چند میلیون درصد افزایش یافته است و بیشتر فعالان این حوزه پیش‌بینی می‌کنند که این روند افزایشی طی سال‌های آینده همچنان ادامه داشته باشد.

در سه سال گذشته و با توجه به افزایش تورم، محبوبیت بیت کوین و ارزهای دیجیتال در ایران به‌شدت افزایش یافته است. کاربرد بیت کوین امروزه بیشتر به ابزار سرمایه‌گذاری و ذخیره ارزش محدود می‌شود، اما این ارز دیجیتال به‌دلیل تراکنش‌های مستقیم و بدون واسطه، برای پرداخت هم گزینه محبوبی است. در وب‌سایت‌های درج آگهی ایرانی تاکنون ده‌ها آگهی فروش با روش پرداخت بیت کوین درج شده است. همچنین، سال گذشته در تهران اخباری مبنی بر معامله‌شدن یک آپارتمان با بیت کوین منتشر شد.

تصور کنید که عاقد در مراسم عقد بلند بخواند «آیا وکیلم شما را با مهریه ۰.۰۵ بیت کوین به عقد دائم همسرتان در بیاورم؟» اینها جمله‌هایی هستند که نوید در مراسم عقدش شنیده است!

حتما ببینید

صرافی MT.Gox میزبان نخستین دادوستد بیت کوین

در روز ۱۷ ژوییه ۲۰۱۰ (۲۶ تیر ۸۹)، اولین معامله در صرافی MT.Gox انجام و …

معرفی چهار ارز دیجیتال پر طرفدار + قیمت لحظه ای بر اساس نرخ نیمایی

درباره ترون ترون با نماد اختصاری TRX یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi