ارائه طرح #نجات_ایران

سرزميني سبز و نوراني را در دشت کنار کوه که در بهترين رنگ جلوه مي‌کرد، مشاهده کردم

امام صادق(ع) از رسول اکرم(ص) نقل مي‌کند که فرمود: “سرزميني سبز و نوراني را در دشت کنار کوه که در بهترين رنگ جلوه مي‌کرد، مشاهده کردم، از جبرئيل پرسيدم، گفت: از آنِ شيعيان وصيّ تو اميرالمؤمنين(ع) است. سپس رسول اکرم(ص) به شيطان که در کنار آن سرزمين نشسته بود نهيب زد: “برخيز اي ملعون و در مال و زنان کساني که از دين خدا برگشتند شرکت کن و شهر قم را رها کن که اهل قم از پيروان من و علي(ع) هستند”

بحارالانوار، ج ۵۷، ص ۲۱۸٫

وَ مِنْ رِوَايَاتِ الشِّيعَةِ فِي فَضْلِ قُمَّ وَ أَهْلِهَا مَا رَوَاهُ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ مُوسَى بْنِ بَابَوَيْهِ بِأَسَانِيدَ ذَكَرَهَا عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقِ ع: أَنَّ رَجُلًا دَخَلَ عَلَيْهِ فَقَالَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ إِنِّي أُرِيدُ أَنْ أَسْأَلَكَ عَنْ مَسْأَلَةٍ لَمْ يَسْأَلْكَ أَحَدٌ قَبْلِي وَ لَا يَسْأَلُكَ أَحَدٌ بَعْدِي فَقَالَ عَسَاكَ تَسْأَلُنِي عَنِ الْحَشْرِ وَ النَّشْرِ[۱] فَقَالَ الرَّجُلُ إِي وَ الَّذِي بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ بَشِيراً وَ نَذِيراً مَا أَسْأَلُكَ إِلَّا عَنْهُ فَقَالَ مَحْشَرُ النَّاسِ كُلُّهُمْ إِلَى بَيْتِ الْمَقْدِسِ إِلَّا بُقْعَةٌ بِأَرْضِ الْجَبَلِ يُقَالُ لَهَا قُمُّ فَإِنَّهُمْ يُحَاسَبُونَ فِي حُفَرِهِمْ وَ يُحْشَرُونَ مِنْ حُفَرِهِمْ إِلَى الْجَنَّةِ ثُمَّ قَالَ أَهْلُ قُمَّ مَغْفُورٌ لَهُمْ قَالَ فَوَثَبَ الرَّجُلُ عَلَى رِجْلَيْهِ وَ قَالَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ هَذَا خَاصَّةً لِأَهْلِ قُمَّ قَالَ نَعَمْ وَ مَنْ يَقُولُ بِمَقَالَتِهِمْ ثُمَّ قَالَ أَزِيدُكَ قَالَ نَعَمْ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص نَظَرْتُ إِلَى بُقْعَةٍ بِأَرْضِ الْجَبَلِ خَضْرَاءَ أَحْسَنَ لَوْناً مِنَ الزَّعْفَرَانِ وَ أَطْيَبَ رَائِحَةً مِنَ الْمِسْكِ وَ إِذَا فِيهَا شَيْخٌ بَارِكٌ عَلَى رَأْسِهِ بُرْنُسٌ فَقُلْتُ حَبِيبِي جَبْرَئِيلُ مَا هَذِهِ الْبُقْعَةُ قَالَ فِيهَا شِيعَةُ وَصِيِّكَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ قُلْتُ فَمَنِ الشَّيْخُ الْبَارِكُ فِيهَا قَالَ ذَلِكَ إِبْلِيسُ اللَّعِينُ عَلَيْهِ اللَّعْنَةُ قُلْتُ فَمَا يُرِيدُ مِنْهُمْ قَالَ يُرِيدُ أَنْ يَصُدَّهُمْ عَنْ وَلَايَةِ وَصِيِّكَ عَلِيٍّ وَ يَدْعُوَهُمْ إِلَى الْفِسْقِ وَ الْفُجُورِ فَقُلْتُ يَا جَبْرَئِيلُ اهْوِ بِنَا إِلَيْهِ فَأَهْوَى بِنَا إِلَيْهِ فِي أَسْرَعَ مِنْ بَرْقٍ خَاطِفٍ فَقُلْتُ لَهُ قُمْ يَا مَلْعُونُ فَشَارِكِ الْمُرْجِئَةَ فِي نِسَائِهِمْ وَ أَمْوَالِهِمْ لِأَنَّ أَهْلَ قُمَّ شِيعَتِي وَ شِيعَةُ وَصِيِّي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ.

موقعیت استراتژیک شهر قم در طرح مهندس حمید رابعی

با توجه به حدیث فوق آیا شرایط کنونی شهر قم میتواند سنخیتی با این حدیث داشته باشد یا باید شرایط به گونه ای تغییر کند که شهر قم مصداق این حدیث قرار بگیرد بدون شک اجرای طرح ایران رود تاثیر بسزایی بر اقلیم ایران خواهد گذاشت و بیشترین تاثیر در طرح مهندس حمید رابعی شامل شهر قم خواهد بود

حتما ببینید

مقایسه روند اجرای طرح ایرانرود و تحرکات رژیم سعودی برای اجرای کانال سلمان

اگر تا به امروز مسئولان ایران در دوره های مختلف طرح احداث کانال جهت اتصال دریای خزر به آبهای آزاد دریای عمان و خلیج فارس را با هدف توسعه و پیشرفت کشور و مناطق کویری و اتصال کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله کشور قدرتمند و متنفذ روسیه به منطقه استراتژیک خلیج فارس دنبال میکردند،اکنون باید به این مسئله مهم نیز توجه کنند که احداث قریب الوقوع کانال سلمان تا چه حد میتواند نقش استراتژیک ایران را در معادلات منطقه ای کمرنگ و بی اثر نماید

عربستان «کانال سلمان» را برای دور زدن تنگه هرمز در یمن احداث می‌کند

یک مرکز مطالعاتی عربستان از نقشه این کشور برای احداث کانال آبی در خاک یمن …

دیدگاهتان را بنویسید