ایران می‌تواند با استخراج بیت کوین به یکی از ثروتمندترین کشورها تبدیل شود

یکی از چهره‌های رسانه‌ای سرشناس پاکستانی مدعی شده است که استخراج بیت کوین می‌تواند ایران را که در حال حاضر با تحریم‌های ایالات متحده دست به گریبان است، به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل کند.

به گزارش یوتودی، وقار ذکا (Waqar Zaka)، مجری پرآوازه تلویزیون پاکستان با انتشار توییتی ادعا کرده است که بیت کوین می‌تواند ایران را بسیار ثروتمند کند و آن را در خنثی‌سازی تحریم‌های اعمال‌شده از سوی ایالات متحده یاری دهد.

وقار ذکا در توییت خود می‌گوید که بنابر گزارش‌ها، هم‌اکنون دولت ایران بیش از ۴۵,۰۰۰ دستگاه استخراج در اختیار دارد. به‌گفتهٔ ذکا، این تجهیزات می‌تواند ثروت کلانی برای ایران به ارمغان بیاورد و این کشور را در برابر تحریم‌های آمریکا مقاوم کند.

مجری مشهور تلویزیونی: ایران می‌تواند با استخراج بیت کوین به یکی از ثروتمندترین کشورها تبدیل شود
توییت وقار ذکا

پیش‌تر رسانه‌ها گزارش داده بودند که ایران ممنوعیت اعمالی بر استخراج ارزهای دیجیتال را لغو کرده است. همچنین در گزارش دیگری آمده بود که دولت ایران آماده است تمامی بیت کوین‌های تولیدشده به دستِ ماینرهای محلی را خریداری کند.

مکس کایزر (Max Keiser)، مجری شبکه تلویزیونی راشا تودی و از حامیان پروپاقرص بیت کوین نیز پیش‌تر مدعی شده که ایران و ونزوئلا از زمان ورود به بازار استخراج ارزهای دیجیتال توانسته‌اند تریلیون‌ها دلار درآمد کسب کنند.

گفتنی است که رافائل شولتزه-کرافت (Rafael Schultze-Kraft)، بنیان‌گذار و معاون ارشد فنی شرکت گلاسنود (Glassnode)، در توییتی نوشته است که در حال حاضر تقریباً ۸۳ هزار کیف پول بیت کوین با ارزش دست‌کم یک میلیون دلار وجود دارد.

مجری مشهور تلویزیونی: ایران می‌تواند با استخراج بیت کوین به یکی از ثروتمندترین کشورها تبدیل شود
توییت شولتز

شولتز این توییت را در پاسخ به آنتونی پامپلیانو (Anthony Pompliano) ارسال کرده که پیش‌تر در ماه دسامبر (آذر) مدعی شده بود که هم‌اکنون ۶۶ هزار کیف پول بیت کوینی وجود دارد که بخش عمده‌ای از بیت کوین‌های موجود را در اختیار دارند.

شولتز در ادامه توضیح داده است که پس از ثبت اوج تاریخی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷، تمامی ماینرهای آغازینی که پیش از وقوع اولین هاوینگ، ۵۰ بیت کوین استخراج کرده و آنها را نفروخته یا گم نکرده‌اند، میلیونر شدند.

در توییت شولتز آمده است:

تمام ماینرهای اولیه‌ای که پیش از نخستین هاوینگ، دست‌کم ۵۰ بیت کوین استخراج کرده و آنها را خرج یا گم نکرده‌اند، پس از رسیدن قیمت بیت کوین به حوالی ۲۰ هزار دلار در سال ۲۰۱۷ به جمع میلیونرها پیوسته‌اند.

حتما ببینید

دانلود مستقیم اپلیکیشن صرافی کوین لوکالی برای اندروید

دانلود اپلیکیشن صرافی کوین‌لوکالی،به همراه ابزارها و امکانات بی‌نظیری که برای استفاده کاربران فراهم می‌کند  …

کاپیتالیست را باید در موزه های تاریخی جهان بنگریم

سوم ژانویه ۲۰۰۹ برابر با ۱۴ دی ۱۳۸۷ ، بیست و یکمین سالگرد ملاقات هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi