طرح تفصیلی شهر مشهد در شرایط بلاتکلیف قرار دارد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: تازمانی‌که طرح جامع مشهد به‌طورکامل تعیین‌تکلیف نشود،طرح تفصیلی مشهد نیز در بلاتکلیفی قرار خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد ‌صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت طرح جامع مشهد اظهار کرد: تدوین این طرح از سال ٨٣ آغاز شد و تا امروز تنها بخش خط محدوده، حریم شهری و کاربری‌های بزرگ در مقیاس شهری آن نهایی شده و به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسیده است.

وی افزود: پس از آنکه طرح جامع شهر در دوره سوم شورای شهر به تصویب رسید، برای طی مراحل قانونی به کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارسال شد تا پس تایید نهایی به شهرداری مشهد ابلاغ شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد تصریح کرد: شورای عالی شهرسازی و معماری پس از بررسی طرح جامع مشهد، با اعمال تغییراتی در مفاد آن، مصوباتی را در این خصوص ابلاغ کرد اما شورای اسلامی شهر با تغییرات ایجاد شده مخالفت کرد.

وی با بیان اینکه تغییرات اعمال شده در طرح جامع توسط بدنه کارشناسی اداره کل راه و شهرسازی انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: اعضای شورای به دلیل عدم توجه شورای عالی شهرسازی و معماری به ملاحظات مشاور، بر ١٧٠ مورد از جزئیات طرح جامع پافشاری کردند تا در این موارد نظر مشاور در طرح اولیه لحاظ شود.

حسین نژاد ادامه داد: در قالب نامه ای به به استانداری خراسان‌رضوی و اداره کل راه و شهرسازی مخالفت شورای اسلامی شهر مشهد نسبت به تغییرات اعمال شده در طرح جامع توسط شورای عالی شهرسازی و معماری را اعلام کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه تدوین طرح تفصیلی شهر مشهد در شرایط بلاتکلیف قرار دارد خاطرنشان کرد: تازمانی‌که طرح جامع مشهد به‌طورکامل تعیین‌تکلیف نشود، مشاوران ۷ حوزه‌ای که قرار است طرح تفصیلی شهر را تهیه کنند، در سردرگمی‌ و بلاتکلیفی به سر خواهند برد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: در مصوبات ابلاغی از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مقرر شده بود که ضوابط بلندمرتبه‌سازی تدوین شود اما این موضوع هم هنوز به نتیجه نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi