سایت تبدیل رایگان صوت به نوشتار فارسی و انگلیسی

یکی از جدیدترین ابزارهای کمکی برای تولید کنندگان محتوا استفاده از ابزارهای تبدیل صوت به متن است. در واقع برنامه ها و سایت هایی که به صورت آنلاین گفتار را به نوشتار تبدیل می کنند از قبل هم بوده اند ولی ابزارهایی که هم اکنون در دسترس ما هستند بدون هیچ نقصی این کار را برای ما می کنند.

یعنی به راحتی صحبت کردن مان می توانیم صحبت های خود را به متن تبدیل کنیم. این یکی از جدیدترین تکنیک ها در تولید محتوای متنی می باشد که کار خیلی از نویسندگان را در امر نوشتن راحت کرده است.

در این مقاله از مخزن ودره قصد داریم آموزش تبدیل فایل صوتی به متن و بهترین نرم افزار تبدیل فایل صوتی به متن برای کامپیوتر رایگان و جدیدترین نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار فارسی را به شما معرفی کنیم.

همینطور در این مقاله هم یک ویدیوی آموزشی از استفاده از یک سایت خوب که به راحتی می توانید گفته های خود را به متن تبدیل کنید را قرار داده ایم.

شرکت های نرم افزاری زیادی طی چند سال اخیر نرم افزارهایی ارائه داده اند که مدعی اند از طریق آن ها به راحتی و بدون نقص می توانید صحبت های خود را به نوشته در کامپیوتر تبدیل کنید اما  اکثر آن ها سر کاری بود و درست کار نمی کردند

کلی هزینه می کردیم و آخرش هم هیچ،  اما امروزه سایت ها و اپلیکیشن های موبایلی و همینطور نرم افزارهای ویندوزی خوبی به بازار آمده اند که بدون نقص تمام صحبت های ما را حتی اگر از کلمات شکسته استفاده کنیم هم به متن تبدیل می کنند و به سادگی می توانیم آن را برای ویرایش بیشتر به نرم افزار ورد انتقال دهیم.

تبدیل صدا به نوشته با سایت speechtexter.com

.speechtexter.com  به جرات می توان گفت اولین ابزار آنلاینی که بدون هیچ نقصی گفتار را به نوشتار تبدیل می کرد سایت speechtexter بوده است. همینطور اولین سایتی که زبان فارسی را در این موضوع به خوبی پشتیبانی می کند.

بعد از ورود با مرور گر کروم به سایت speechtexter.com کافی است ابتدا زبان مورد نظرتان را انتخاب کنید. که البته هنگامی که با آی پی ایران وارد این سایت شوید به صورت اتوماتیک زبان فارسی را تشخیص می دهد و پیشفرض روی زبان فارسی قرار می گیرد.


بعد از انتخاب زبان فارسی باید روی گزینه Start کلیک کنید.

سپس برای تبدیل صوت به متن آماده شوید. روی دکمه Start کلیک کنید و سپس اعلانی برای شما ظاهر می شود که مبنی بر اجازه دادن به سایت speechtexter برای استفاده از میکروفون سیستم شماست که باید روی Allow کلیک کنید. حالا می توانید صحبت کنید و صحبت های شما به متن تبدیل خواهد شد.

همچنین می توانید از علایم مشخص مثل دو نقطه ویرگول یا ویرگول یا پاراگراف بعدی و … در صحبت های خود (هر جایی از متن خود که لازم باشد) استفاده کنید.

بعد از اینکه صحبت های خود را به متن تبدیل کردید می توانید متن مورد نظرتان را هایلایت کنید و سپس کپی بگیرید و در نرم افزار ورد برای ویرایش های لازم پیست کنید.

البته با کلیک روی آیکون دانلود نیز می توانید فایل متنی خروجی کار خود را نیز دریافت کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید فایل خروجی را هم در قالب فایل ورد و هم در قالب فایل txt به شما ارائه می دهد.

نکته مهم : استفاده از سایت speechtexter برای تبدیل صوت به متن کاملا رایگان است و به صورت نامحدود می توانید هر وقت که دوست داشتید از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi