جمعیت حاشیه‌نشین مشهد به اندازه ۲ شهرستان است

فرماندار مشهد مقدس گفت: جمعیت حاشیه نشین شهر مشهد به اندازه ۲ شهرستان بوده و تلاش برای جداسازی این جمعیت‌ها در دست انجام است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمدرحیم نوروزیان ظهر امروز در جمع دهیاران مشهد اظهار داشت: شهرستان مشهد دارای جمعیت بالای حاشیه نشین بوده و به همین علت باید جداسازی را برای آن انجام داد.

وی بیان کرد: سابق بر این بخش‌های طرقبه و شاندیز از مشهد جدا شد و هم اکنون نیز با توجه به جمعیت بالای شهر مشهد و روستاهای اطراف آن امکان اینکه 2 شهر دیگر نیز از آن جدا شود، وجود دارد.

فرماندار مشهد مقدس با بیان اینکه مشهد به اندازه 2 شهرستان حاشیه نشین دارد، تصریح کرد: اگر اقدامات هماهنگ و منظم توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان انجام شود معضل حاشیه نشینی در مشهد به وجود نیامده و در راستای از بین بردن این مشکل باید هر کدام از دستگاه‌ها وظایف خود را به طور تمام و کمال به انجام برسانند.

نوروزیان  خاطرنشان کرد: طرح‌هایی برای جداسازی 2 بخش از مشهد داده شده و امید می‌رود مجلس شورای اسلامی آنها را مورد تأیید قرار دهد.

وی با شاره به اولویت‌های در نظر گرفته شده برای ارتقا وضعیت روستاهای اطراف شهر مشهد، بیان کرد: آموزش و پرورش، تأمین آب، ارتقا وضعیت بهداشت و درمان و بهبود شرایط راه‌های روستایی از جمله اولویت‌های در نظر گرفته شده در این زمینه است.

فرماندار مشهد مقدس با بیان اینکه 10 میلیارد تومان برای هر روستا در راستای توسعه روستایی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: دهیاران باید برای به‌دست آوردن اعتبارات این زمینه تلاش کرده و درخواست دهند تا بتوانند عمران و آبادانی را وارد روستاها کنند.

نوروزیان مسئول اصلی ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف روستاها را دهیار اعلام کرد و افزود: دهیار باید در این زمینه نظارت کافی را داشته باشد و اگر موضوعی در این بخش رخ دهد شخص دهیار مستقیما مسئول است

حتما ببینید

صلواتی برای حضرت زهرا (س) که زندگی شما را زیر و رو می‌کند

ابداً کاری ندارد، برای خدای بی‌نهایت هیچ کاری ندارد که بخواهد به ارزش کاری ضریب …

رژیم صهیونیستی قبرس را هم می‌خواهد اشغال کند؟

رسانه‌های ترکیه خبر داده‌اند که اشغال‌گران صهیونیست در قبرس هم مشغول خرید زمین و مالکیت …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi