بیش از 36 درصد جمعیت مشهد حاشیه نشین هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : در شهر مشهد بیش از ۳۶ درصد جمعیت حاشیه نشین وجود داردکه به دیگر معنا یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفری این شهر را شکل می دهد.

دکتر حمیدرضا بهرامی افزود :پراکندگی جمعیت حاشیه شهر مشهد طی سال های قبل در سرشماری خانه به خانه بر اساس مصوبات ستاد سکونت گاه های استانی در هشت پهنه و ۶۶ محله شناسایی شد.

وی اعلام کرد : در قیاس با آمار جهانی؛ هشت تا ۱۰ درصد جمعیت شهرهای بزرگ را جمعیت حاشیه نشینی شکل می دهند اما این آمار در شهر مشهد با سه برابر افزایش خود را نمایان کرده است.

بهرامی افزود : با وجود این حجم از جمعیت حاشیه شهر، دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان اولین دانشگاه در کشور به شمار می رود که در برنامه های تحول نظام سلامت، رسیدگی به حاشیه شهر مشهد را مورد توجه قرار داده و در ابتدای فروردین ماه سال ۹۳ جمعیت ۲۵۰ هزار نفری و در سال ۹۴ نیز کل جمعیت حاشیه شهر مشهد را مجهز به واحدهای ارائه خدمات سلامت کرد.

وی گفت : این مراکز شامل مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه های سلامت است که تا قبل از اجرای برنامه تحول نظام سلامت تعداد مراکز جامع خدمات سلامت در حاشیه شهر ۲۶ واحد بود که بر اساس استاندارد سازی به ازای هر ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر جمعیت یک مرکز خدمات جامع سلامت ایجاد شد.

بهرامی افزود : بر این اساس ۴۲ مرکز خدمات جامع سلامت تنها برای جمعیت حاشیه شهر مشهد ایجاد شد که به طور میانگین در ازای هر ۳۰ هزار نفر جمعیت یک مرکز به ارائه خدمت مشغول است.

حتما ببینید

رژیم صهیونیستی قبرس را هم می‌خواهد اشغال کند؟

رسانه‌های ترکیه خبر داده‌اند که اشغال‌گران صهیونیست در قبرس هم مشغول خرید زمین و مالکیت …

برگزاری باشکوه کمپین شب یلدا در صرافی ارز دیجیتال مکسی

تا سقف ۱۶۰۰ تتر بونس ویژه کمپین شب یلدای صرافی بین المللی mexc برای کاربران …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi