احداث بزرگترین تله کابین کشور در شهرستان طرقبه

@ellection
“طرقبه شایسته راههای بهتر”

تِلِه‌کابین گونه‌ای آسانسور هوایی است که معمولاً برای جابجایی مردم یا کالا در مناطق کوهستانی استفاده می‌شود اما در کشور ما بیشتر از این وسیله نقلیه در حوزه گردشگری استفاده شده است.

بدون شک پتاسیل شهرستان طرقبه در احداث تله کابین با استانداردهای بین المللی با توجه به خیل عظیم مسافران و گردشگران که در بیشتر روزهای سال از این شهرستان بازدید میکنند بسیار بالاست و حتی میتوان ادعا کرد از تله کابینهای معروفی همچون نمک آبرود و توچال نیز میتواند سود بیشتری را نصیب سرمایه گذاران تله کابین شهرستان طرقبه نماید.

یکی از عوامل بازدارنده برای احداث تله کابینها در نقاط شهری ، اشراف دکلها و کابینهای تله کابین بر منازل مسکونی است که این عامل نیز با احداث دکلهای تله کابین در نقاط مناسب و ارتفاع کافی نمیتواند مشکلی ایجاد نماید .

حمید رابعی نامزد شورای شهرستان طرقبه عقیده دارد احداث تله کابین طرقبه حد فاصل بند گلستان تا چالیدره فوق العاده بر رونق اقتصادی و گردشگری شهرستان افزوده و پتانسیل بالایی برای جذب سرمایه گذاران حتی خارجی دارد.
از این رو یکی از برنامه های حمید رابعی در پنجمین شورای شهرستان طرقبه  پیگیری احداث بزرگترین تله کابین کشور در شهرستان طرقبه خواهد بود.

با توجه به اینکه انواع تله کابین در حال طراحی و ساخت است بسته به نوع آن مبلغ سرمایه لازم متفاوت است  ، برخی تله کابین ها که اکثرا به عنوان تله اسکی از آن استفاده میشود و در چالیدره هم از همین نوع استفاده شده با توجه به سازه های سبک تر سرمایه چندانی لازم ندارد ولی تله کابین گلستان چالیدره از نوع تله کابینهای مطرح کشور مانند تله کابین نمک آبرود ساخته خواهد شد و مسلما جذب سرمایه گذار خارجی در کنار سرمایه و نیروی کار داخلی میتواند بسیار حائز اهمیت باشد

ناگفته نماند طرحی به نام طرح تله کابین چالیدره در خبرها وجود دارد که هم اکنون به بهره برداری رسیده که از نوع تله کابین سبک یا تله اسکی است و بر روی سد چالیدره در حال خدمات دهی است و کاملا با طرح تله کابین گلستان چالیدره متفاوت است.

 

“طرقبه شایسته راههای بهتر”
@ellection

حتما ببینید

صلواتی برای حضرت زهرا (س) که زندگی شما را زیر و رو می‌کند

ابداً کاری ندارد، برای خدای بی‌نهایت هیچ کاری ندارد که بخواهد به ارزش کاری ضریب …

رژیم صهیونیستی قبرس را هم می‌خواهد اشغال کند؟

رسانه‌های ترکیه خبر داده‌اند که اشغال‌گران صهیونیست در قبرس هم مشغول خرید زمین و مالکیت …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi