شروع یک موفقیت آنلاین، با هزینه‌ای مناسب و به‌صرفه

شروع یک موفقیت آنلاین، با هزینه‌ای مناسب و به‌صرفه

اگر شما هم جزء افرادی هستید که برای توسعه کسب و کارتان نیازمند فروشگاه آنلاین هستید، حتما بر شما واجب است که این مطلب را بخوانید. چرا؟ زیرا هزینه و زمانی که روی این کار می‌گذارید، ارزشمند است، پس باید اصطلاحا با چشم باز عمل کنید و بدانید که کلا سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی چه مراحلی دارد و برای اینکه از کیفیت کار ما مطمئن شوید، چه سوالاتی باید بپرسید!

برای سفارش طراحی سایت و فروشگاه چه چیزهایی باید بدانیم؟

شما که قصد دارید پولی از جیبتان خرج کرده و یک فروشگاه آنلاین بسازید. پس طبیعتا این حق شماست که در این مورد سوال بپرسید و در بعضی از مسائل نسبتا تخصصی خودتان حق تصمیم گیری داشته باشید، نه اینکه همه کار را به افراد دیگر بسپارید. در این مطلب تمام سوالاتی که باید در زمینه سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی بپرسید را به همراه پاسخ و توضیحات کامل برای شما آماده کرده‌ایم.

فروشگاه آنلاین من بر روی چه سیستمی قرار می‌گیرد؟

 خیلی راحت بخواهم برای شما توضیح بدهم، فروشگاه آنلاین ساختن هم مثل خانه ساختن است! شما برای اینکه وارد یک خانه جدید بشوید، دو گزینه دارید: یکی اینکه کمی بگردید و یک خانه آماده بخرید و یا اینکه خودتان یک زمین خالی خریده و شروع به ساختن خانه کنید. فروشگاه آنلاین هم دقیقا همینطور است. یعنی شما برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین ، دو راه پیش روی خودتان دارید: استفاده از سیستم مدیریت محتوا (CMS) و استفاده از فروشگاه ساز .

حالا این دو چه فرقی باهم دارند؟ سیستم مدیریت محتوا همان زمین خالی است. یعنی شما صفر تا صد فروشگاه را خودتان انتخاب کرده و می‌سازید ولی برای این کار کمی به اطلاعات تخصصی و شاید حتی برنامه نویسی نیاز دارید. حالا در سیستم مدیریت محتوا، چگونه فروشگاه خودتان را می‌سازید؟ اولین چیزی که فروشگاه آنلاین نیاز دارد، یک قالب است. قالب همان ظاهر فروشگاه شماست. حالا سیستم‌های مدیریت محتوا در زمینه قالب دست شما را باز می‌گذارند (در بخش بعدی این مورد را کاملا توضیح می‌دهم).

حالا فروشگاه ساز این وسط چه نقشی دارد؟ فروشگاه ساز ها کار شما را خیلی راحت تر می‌کنند. چطور؟ شما فقط با آن‌ها تماس گرفته و یک فروشگاه سفارش می‌دهید. تیم فروشگاه ساز هم همه کارهای لازم را انجام می‌دهند و فروشگاه آنلاین آماده و تکمیل شده را به شما تحویل می‌دهند. حالا بحث قالب اینجا هم وجود دارد؟ بله! موضوع قالب را در بخش بعدی برای شما توضیح می‌دهم.

برای اینکه تصمیم گرفتن برای شما راحت‌تر بشود، دو مورد از پرکاربردترین سیستم‌های مدیریت محتوا را معرفی می‌کنم: وردپرس (WordPress) و جوملا (Joomla). این دو سیستم مدیریت محتوا امروزه بیشتر از همه سیستم‌های دیگر استفاده می‌شوند اما اگر نظر ما را بخواهید وردپرس از جوملا پرکاربردتر است چراکه اولا محیطی آسان دارد که حین کار کردن با آن گیج نمی‌شوید. علاوه بر آن، سیستم جوملا کمی قدیمی شده است با اینکه وردپرس با به روز رسانی‌های جدیدش، امکانات بیشتری برای شما فراهم می‌کند.

 قالب اختصاصی استفاده کنم یا قالب آماده؟

مطلبی که در مورد سیستم گفتم یادتان است؟ گفتم که شما هم می‌توانید با سیستم مدیریت محتوا خودتان فروشگاه بسازید و هم می‌توانید این کار را به فروشگاه ساز بسپارید. در هر دو حالت، شما در قدم اول باید یک قالب برای فروشگاه خودتان انتخاب کنید. حالا در بحث قالب هم شما دو گزینه دارید: قالب آماده و قالب اختصاصی.

قالب آماده که از اسمش مشخص است. قالبی که از پیش طراحی شده و شما فقط آن را انتخاب می‌کنید. اما قالب اختصاصی چه؟ در قالب اختصاصی شما خودتان ظاهر و جزئیات قالب را انتخاب می‌کنید و در حقیقت شما تصمیم گیرنده هستید. حالا این دو چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟  اول از همه، قالب اختصاصی (سفارشی) هزینه بالاتری نسبت به قالب آماده دارد چون به هر حال همه چیز از صفر طراحی می‌شود. در عوض اگر بعد از مدتی، تصمیم بگیرید که جای خاصی از قالب خودتان را عوض کرده و یا ویرایش کنید، دستتان باز است (چون قالب شما اختصاصی است و شما خیلی کارها می‌توانید با آن بکنید).

پس در قالب آماده نمی‌شود تغییرات ایجاد کرد؟ چرا می‌شود. در قالب آماده هم شم می‌توانید تغییراتی ایجاد کرده و ویرایش بکنید اما نه به اندازه قالب اختصاصی. در ضمن این را هم یادتان باشد که برخی از مجموعه ها هزینه قالب اختصاصی را از شما می‌گیرند ولی در نهایت یک قالب آماده به شما می‌دهند. در انتخاب قالب خودتان همیشه هشیار باشید و تا جایی که می‌توانید، با مجموعه های قابل اطمینان و موثق کار کنید.

تا یادم نرفته این را هم خدمت شما بگویم که اگر کسب و کار شما نوپا است، نیازی به طراحی قالب اختصاصی ندارید چراکه این قالب‌ها (به دلیل هزینه بالا) برای کسب و کارهای بزرگ مناسب هستند.

هزینه طراحی فروشگاه آنلاین من چقدر خواهد بود؟

این یکی از مهم‌ترین سوالاتی است که شما باید بپرسید (و احتمالا تا الان هم ذهن شما را درگیر کرده است). متاسفانه چون برای کار طراحی فروشگاه اینترنتی هیچ نرخ ثابتی و جامعی وجود ندارد، برخی از مجموعه ها از این قضیه سوءاستفاده کرده و به اصطلاح کلاه‌برداری می‌کنند. برای اینکه این اتفاق برای شما پیش نیاید، همیشه قیمت نهایی و تمام شده کارتان را قبل از شروع همکاری اطلاع بگیرید. البته بسیاری از مجموعه ها هم قیمت دقیقی به شما نمی‌گویند تا بتوانند بعد از انجام کار، مبالغ بالاتری از شما بگیرند.

حالا مجموعه کمراتوس برای اینکه شما در انتخاب بسته و اطلاع از هزینه طراحی سایت مسیر راحت‌تری داشته باشید، تمامی هزینه‌ها و تعرفه‌های خودش را بصورت کاملا مشخص و شفاف اعلام کرده است. حتما به تعرفه‌ها نگاهی بیندازید.

می‌توانم چند نمونه کار از شرکت کمراتوس ببینم؟

چراکه نه! اصلا این حق شماست که قبل از انتخاب و پرداخت، چند نمونه کار ببنید یا حتی نظرات مشتری‌های دیگر را هم بخوانید. تیم سایت ساز پرتال بازهم این امکان را برای شما فراهم آورده است. فقط کافی است به صفحه نمونه‌ کارهای موفق پرتال رفته و وبسایت‌هایی که قبلا توسط این تیم مجرب ساخته شده‌اند را نگاه کنید.

آیا بعد از سفارش طراحی فروشگاه ، پشتیبانی هم دارم؟

حتما! تیم فروشگاه ساز کمراتوس برای هر فروشگاهی که برای مشتریانش می‌سازد، در صفحه پشتیبانی خود دسترسی می‌دهد. از این طریق شما در هر ساعت از روز که خواستید می‌توانید مشکل یا سوال خودتان را مطرح کرده و جواب آن را دریافت کنید. همچنین در ساعات کاری نیز تیم پشتیبانی کمراتوس همیشه پاسخگوی شما خواهند بود.

در ضمن بعد از اینکه این سوالات در ذهن شما حل شدند، حتما پیشنهاد می‌کنم مقاله ویژگی‌های یک فروشگاه خوبرا بخوانید و به اطلاعات خودتان اضافه کنید. اگر با این اطلاعات جلو بروید، اولا فروشگاه شما خیلی جذاب و موفق خواهد بود و همچنین در تصمیم‌گیری عملکرد بهتری خواهید داشت.

پیشنهاد ویژه‌ای هم برای شما داریم! تیم فروشگاه ساز کمراتوس تمام امکانات خودش را به مدت ۷ روز بصورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد! نه تنها قبل از خرید بهتر است اطلاعات خودتان را افزایش دهید، بلکه اگر بتوانید محصول موردنظرتان را قبل از پرداخت، تست کنید، دیگر چه می‌خواهید! پس این فرصت را از دست ندهید!

خب، به جواب رسیدید؟

هدف ما از نوشتن این مطلب ، این بود که مهم‌ترین موارد در حین سفارش طراحی فروشگاه را به شما یاد بدهیم. شاید این سوال‌ها حتی قبل از خواندن این مطلب هم در ذهن شما وجود داشتند. در این صورت به جواب خودتان رسیدید، نه؟ اگر هم از قبل از این مسائل اطلاع نداشتید، تاکید می‌کنم که همه این موارد را به خوبی یاد بگیرید چون که تضمین موفقیت فروشگاه شما به این موارد بستگی دارد. اگر هم سوال دیگری در این زمینه دارید ما در خدمت هستیم.

تعرفه و امکانات بسته‌های مختلف پرتال را مقایسه کنید و با توجه به نیازهای خود یکی را انتخاب کنید. نگران نباشید! شما در آینده می‌توانید وب‌سایت یا فروشگاه خود را به بسته‌های بزرگ‌تر ارتقا دهید.

https://cameratoos.ir/

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi