ثبت نام برای واکسن کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن اعلام سایت رسمی ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا و جزییات فاز دوم واکسیناسیون کرونا گفت: فاز اول واکسیناسیون کرونا در کشور انجام شده و از روز سه شنبه فاز دوم واکسیناسیون در کشور آغاز و واکسن کرونا به افراد ۸۰ سال به بالا تزریق می‌شود.

اعلام رسمی سایت ثبت نام واکسیناسیون کرونا/واکسیناسیون کرونا در شبکه بهداشت رایگان است

دکتر علیرضا رییسی روز یکشنبه در گفت‌ وگو با ایرنا درباره ثبت نام برای واکسیناسیون کرونا در فاز دوم افزود: تاکید می‌کنیم که هیچ گونه مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی و درمانی کشور برای ثبت نام در فاز دوم واکسیناسیون کرونا وجود ندارد.  وی ادامه داد: آغاز واکسیناسیون فاز دوم کرونا از روز سه شنبه فقط برای افراد ۸۰ سال به بالا خواهد بود. در اکثر شهرها و روستاهای ایران، پرونده الکترونیک این افراد در اختیار حوزه بهداشت قرار دارد و بنابراین از طریق تلفن و از مرکز بهداشت با آنها تماس گرفته شده و در روز و ساعت مشخص برای تزریق واکسن کرونا دعوت می‌شوند. تکلیف کسانی که پرونده الکترونیک سلامت ندارند

 رییسی اظهار کرد: ممکن است برخی افراد دارای پرونده الکترونیک سلامت نباشند که در این زمینه مقرر شد همه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور، شماره تلفنی را از هفته آینده یعنی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام کنند تا افراد ۸۰ سال به بالا که با آنها تماس گرفته نشده، با آن شماره تلفن تماس گرفته و اطلاعات آنها جهت واکسیناسیون کرونا ثبت شود.  وی ادامه داد: بنابراین هیچ گونه مراجعه حضوری برای ثبت نام واکسیناسیون افراد ۸۰ سال به بالا به مراکز بهداشتی و درمانی نخواهیم داشت و اطلاعات به صورت تلفنی اخذ و ثبت می‌شود.

اعلام رسمی سایت ثبت نام واکسیناسیون کرونا

 سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای سایر گروه‌های سنی نیز از هفته آینده سایت Salamat.gov.ir معرفی شده و افراد به این سایت مراجعه کرده و اسم آنها ثبت می‌شود.  وی ادامه داد: بر اساس ثبت نام انجام شده، برای افراد پیامک ارسال شده و به آنها اطلاع داده می‌شود که در کدام فاز واکسیناسیون قرار گرفته‌اند. سپس از طریق پیامک از افراد برای واکسیناسیون دعوت می‌شود. واکسیناسیون کرونا در شبکه بهداشت رایگان است  رییسی تاکید کرد: واکسیناسیون در شبکه بهداشت در سراسر کشور به صورت رایگان انجام شده و هیچ گونه وجهی برای ثبت نام و تزریق واکسن پرداخت نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi