همه چیز درباره صرافی پولونیکس + دانلود اپلیکیشن صرافی

انجام معاملات در صرافی پولونیکس چگونه است؟

صرافی پولونیکس (Poloniex) فعالیت‌های خود را در روزهای ابتدایی و پررونق صنعت رمز ارزها آغاز کرد. این صرافی در آمریکا مستقر بوده و برای دستیابی به موقعیت کنونی، ماجراجویی‌های زیادی را پشت سر گذاشته است.در فوریه سال ۲۰۱۸ میلادی، صرافی پولونیکس با حمایت گولدمن ساکس (شرکت خدمات مالی آمریکایی) در یک معامله ۴۰۰ میلیون دلار به‌دست آورد.

دانلود اپلیکیشن صرافی پولونیکس

این صرافی در بین مردم آمریکا بسیار محبوب است و مبادلات را با بهترین سرعت و امنیت انجام می دهد. اما به دلیل اینکه مراحل تایید هویت زیادی دارد برای همه افراد قابل استفاده نیست. این صرافی همچنین به ایرانیان به دلیل تحریم های موجود سرویس نمی دهد.

(توجه : به دلیل تحریم ایران توسط صرافی پولونیکس پیشنهاد ما عدم استفاده از این صرافی برای معاملات ارز دیجیتال است) به جای پولو نیکس صرافی کوینکس همان امکانات را بدون تحریم در اختیار شما قرار داده که میتوانید از طریق این لینک دعوت ثبت نام نموده و تا ۳ ماه ۳۰ درصد از تخفیق کارمزد معاملات آن استفاده نمایید

پولونیکس

کارمزد مبادلات

حداکثر کارمزد در این صرافی ۰.۲۵ از مبادلات است. در عکس زیر جزئیات کارمزد مبادلات قابل مشاهده است.

راهنما:

  • رقم سمت چپ به کسانی که قصد فروش یا خرید ارز با قیمت مخصوص (بالا یا پایین تر از قیمت جهانی) دارند، اشاره می کند (Maker)
  • رقم سمت راست به کسانی که قصد خرید و فروش ارز از Maker ها را دارند، اشاره می کند.(Taker)
  • BTC واحد اختصاری بیت کوین است

کارمزدهای poloniex

کارمزد مبادلات سایت پولونیکس همچنین شارژ و برداشت از حساب در این صرافی بدون کارمزد است.

کیف پول های مختلف

این صرافی حدود ۹۰ درصد از کیف پول های ارزهای دیجیتال را ارائه می دهد. البته گاهی اوقات این کیف پول ها غیرفعال می شوند ولی این شرکت تعهد داده است در اتفاقات به سرقت رفتن یا از بین رفتن ارز های دیجیتال موجود در سایت، اگر مقصر سایت باشد، تمام مبالغ بازگشت داده می شود.

تایید هویت

در این صرافی برای تایید هویت، باید اسکن کارت ملی کشور  و یک عکس از خود را برای سایت بفرستید. این صرافی به چند کشور انگشت شمار از جمله ایران سرویس نمی دهد.

اپلیکیشن

اپلیکیشن صرافی پولونیکس را از اینجا میتوانید دانلود کنید اما برای کاربران ایرانی با آی پی ایران امکان ورود به صرافی نیست پس از نرم افزارهای تغییر آی پی برای ورود اسفاده کنید:

صرافی پولونیکس به کاربران اجازهٔ مبادلهٔ ارزهای دولتی با رمز ارز را نمی‌دهد. اگرچه امروزه این صرافی جذابیت کمتری برای افراد مبتدی دارد اما در آغاز، این عامل به‌عنوان وجه تمایز این صرافی شناخته می‌شد.

صرافی پولونیکس علاوه بر اینکه به‌عنوان یکی از اولین صرافی‌های تبادل رمز ارز با رمز ارز شناخته می‌شود، بلکه تجارتی را نیز از طریق افزودن سریع هرنوع رمز ارز یا به‌عبارتی تمام رمز ارزها برای معامله‌گران با تجربه راه‌اندازی کرده است.

در طول آن دوران، صرافی پولونیکس، شهرت و اعتبار خود را به دلیل تجارت امن و مورد اعتماد کسب کرد. با این وجود، این صرافی در سال ۲۰۱۴ مورد حملهٔ هکرها قرار گرفت.

در طی این عملیات، صرافی پولونیکس ۱۲٪ از بیت‌ کوین‌های خود را از دست داد. به همین دلیل این صرافی یک سال تمام را تنها صرف بازپرداخت بدهی خود به مشتریان کرد.

امروزه، صرافی پولونیکس بخشی از یک طرح گسترده‌تر است که برای ورود به بازار رمز ارزها تنظیم شده که صرافی‌های جمینای، کوین ‌بیس و ایت‌ بیت را شامل می‌شود.

در این مطلب ، ما به‌صورت گام‌به‌گام به بررسی چگونگی استفاده از صرافی پولونیکس خواهیم پرداخت.

نحوه ثبت‌نام در صرافی پولونیکس

انجام معاملات در صرافی پولونیکس چگونه است؟

ابتدا اپلیکیشن صرافی پولونیکس را نصب کنید

  1. بر روی گزینه “Sign Up” کلیک کرده و اطلاعات شخصی خود را وارد کنید.
  2. یک ایمیل تأیید به شما ارسال خواهد شد. دریافت این ایمیل بیشتر از ۵-۱۰ دقیقه طول نخواهد کشید.
  3. سپس اطلاعات اولیهٔ خود نظیر نام، تاریخ تولد، ایمیل و پسورد دلخواه خود را وارد کنید.

از آنجایی که صرافی پولونیکس تنها معاملات رمز ارزها را ارائه می‌دهد، تأیید هویت و قوانین ضدپول‌شویی آن کمتر است.

همین امر باعث تسریع در ثبت‌نام و انجام معاملات می‌شود. در واقع برای ورود به این صرافی تنها به بیت‌ کوین و فرم معتبر دارای شناسه قابل تأیید (گواهی‌نامه یا پاسپورت) نیاز دارید.

توجه: اگر یک شخص اقدام به افتتاح چندین حساب با مالکیت یکسان کند، آنگاه صرافی حساب‌های وی را مسدود خواهد کرد. اگر قصد ایجاد چند حساب را دارید لازم است این حساب‌ها را به یکدیگر متصل کنید.

به دلیل امکان‌پذیر نبودن خرید رمز ارز با ارز فیات، صرافی پولونیکس به‌عنوان گزینهٔ برتر برای افراد مبتدی شناخته نمی‌شود. با این حال رابط کاربری این صرافی برای تمام سطوح بسیار ساده است.

احراز هویت در صرافی پولونیکس

انجام معاملات در صرافی پولونیکس چگونه است؟

برای شروع معاملات، ابتدا حساب خود را با استفاده یک شناسه‌ٔ دولتی تأیید کرده تا بتوانید وجوه را دریافت کنید.

  1. برای مثال عکس گواهینامهٔ رانندگی خود را ارسال کنید. سپس به مدت ۱۰ دقیقه برای اتمام فرآیند تأیید صبر کنید.
  2. در مرحلهٔ بعد و به‌منظور افزایش هرچه بیشتر مسائل امنیتی، احراز هویت دوعاملی را راه‌اندازی کنید. احراز هویت دوعاملی باعث می‌شود ورود به حساب شما بدون وارد کردن کد ارسالی به موبایل شما غیرممکن شود.
  3. در نوار بالا و در کنار منوی نزدیک به تنظیمات حساب می‌بایست تصویر یک آچار وجود داشته باشد. بر روی این تصویر کلیک کرده و سپس گزینه “Two-factor authenticator” را انتخاب کنید.

امنیت صرافی پولونیکس

اکنون زمان خوبی برای نوشتن کلید ۱۶ رقمی است. اگر زمانی در ورود به حساب کاربری خود با استفاده از احراز هویت دوعاملی (دقیقاً در زیر کد QR و با فونت قرمز رنگ مشخص است) ناموفق بودید می‌توانید از این کلید استفاده کنید.

اپلیکیشن احراز هویت گوگل را دانلود کرده و کد QR نشان داده شده در صفحه نمایش را اسکن کنید. سپس کد ارسال شده به گوشی خود را در وب‌سایت صرافی پولونیکس وارد کنید.

اکنون می‌توانید وجوه را به حساب خود در صرافی پولونیکس ارسال کنید.

واریز وجوه به حساب کاربری صرافی پولونیکس

  1. بر روی گزینه “Balances” که در گوشهٔ بالای سمت راست و در کنار تنظیمات حساب قرار گرفته است کلیک کرده و سپس گزینه “Deposit and Withdrawal” را انتخاب کنید.
  2. مقدار وجوهی که قصد ارسال آن به این کیف پول (در این مثال از بیت‌ کوین) را دارید انتخاب کرده و در نهایت گزینه “Deposit” را از لیست ارائه شده انتخاب کنید.
  3. آدرس ارائه‌شده همان شناسهٔ منحصربه‌فرد شما خواهد بود.

مهم: به این آدرس تنها رمز ارز بیت ‌کوین را ارسال کنید. ارسال سایر ارزها به این آدرس منجر به از دست رفتن وجوه شما خواهد شد.

شما می‌توانید وجوه خود را به‌صورت مستقیم به کیف پول صرافی پولونیکس خود ارسال کنید (البته اگر این وجوه در لیست تأیید صرافی پولونیکس موجود باشد).

انجام معاملات در صرافی پولونیکس چگونه است؟

در صفحه صرافی بازار می‌توانید چارت قیمت، لیست سفارش خریدوفروش و لیستی از دارایی‌ها همراه با درصد تغییرات (در سمت راست صفحه نمایش) را ببینید.

در تابلو اعلان که منحصر به این صرافی است، جزئیات رویدادهای روزانهٔ رمز ارزهای اصلی و اخبار مربوط به صرافی جهت تصمیم‌گیری سریع ارائه شده است.

صفحه بازار این صرافی مشابه صفحهٔ بازار صرافی‌های بیترکس، بایننس و کراکن بوده و رابط کاربری آن بسیار ساده است.

انجام معاملات در صرافی پولونیکس چگونه است؟

انجام معاملات در صرافی پولونیکس نسبتاً ساده است. این صرافی امکان تنظیم وجوه از طریق واریز را فراهم کرده و گزینه stop-limit را برای تمامی معاملات ارائه می‌دهد.

در این صرافی امکان انجام معاملات مارجین برای ساکنین خارج از ایالات متحده نیز فراهم شده است.

زمانی که در صرافی پولونیکس به معامله‌گران مارجین وام می‌دهید، در واقع به افرادی وام می‌دهید که قصد افزایش سود معاملاتی خود در صرافی پولونیکس را دارند.

شما به‌عنوان یک وام‌دهنده بیت کوین از بهره بسته شدن معاملات، سود کسب می‌کنید. البته این تلاش برای افراد کم‌تجربه در زمینهٔ رمز ارزها توصیه نمی‌شود.

برداشت‌ وجه از صرافی پولونیکس

اگر فکر می‌کنید زمان برداشت وجوه و خارج کردن سرمایه از صرافی پولونیکس به یک کیف ‌پول دیگر فرا رسیده است، بر روی گزینهٔ “Account” که در گوشهٔ بالای سمت راست قرار گرفته کلیک کرده و گزینه “Deposit and Withdrawal” را انتخاب کنید.

در آن قسمت، رمز ارز مورد نظر را یافته و سپس بر روی گزینه “Withdraw” کلیک کنید.

فیلد مربوط به آدرس کیف پول خصوصی خود را پر کرده و مقدار وجهی که قصد انتقال آن را دارید وارد کنید. در مرحله بعد، گزینه “Withdraw” که در انتها و با رنگ آبی مشخص شده است را انتخاب کنید.

مزایا و معایب صرافی پولونیکس

مزایا صرافی پولونیکس

معایب صرافی پولونیکس

  • در این صرافی تنها امکان مبادلهٔ جفت‌های رمز ارز-رمز ارز از جمله USDC فراهم بوده که همین امر کاربران را در معرض ریسک و نوسانات زیادی قرار می‌دهد.
  • اگر چه صرافی پولونیکس معاملات مارجین را به برخی از کاربران ارائه می‌دهد، اما در حال حاضر انجام این نوع معاملات برای کاربران ساکن ایالات متحده مجاز نیست.
  • این صرافی دارای نقدینگی کمی است. در زمان نوشتن این مقاله حجم معاملات ۲۴ ساعته تنها هفت مورد از بازارها صرافی پولونیکس بیش از ۱ میلیون دلار بوده و حجم معاملات ۲۴ ساعته بیش از ۸۰ شعبه آن به کمتر از ۵۰ هزار دلار می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi