اجرای ۶ تقاطع، پل و دوربرگردان غیرهمسطح در سال آینده / بهره‌برداری از ۳ ایستگاه خط سه قطارشهری مشهد تا سال ۱۴۰۰

در راستای کاهش گره‌های ترافیکی نیز تا پایان سال ۱۵ طرح اصلاح هندسی معابر مشهد از جمله سراه خیام، دوربرگردان آزادی، ورودی به میدان آزادی، بولوار حر، بولوار شهید کلانتری، میدان هاشمیه و شهدای غواص تا ۱۵ اسفند ماه طرح‌ها اصلاح هندسی‌شان اجرا خواهد شد.
اجرای حداقل ۶ تقاطع، پل و دوربرگردان غیرهمسطح در سال آینده، اصلاح هندسی ۱۵ معبر تا پایان سال، اعتبار ۱۸۰میلیارد تومانی آسفالت و خط کشی معابر مشهد در سال آینده، اجرا نشدن طرح ممنوعیت تردد خودرو پیرامون حرم مطهر تا ایجاد شدن زیر ساخت‌ها، بهره‌برداری از ۳ ایستگاه خط سه قطارشهری مشهد از میدان شهدا تا بسیج در سال ۱۴۰۰، اجرای ادامه خط سه بی آرتی با بازنگری‌های انجام شده در سال ۹۸ و اجرای پروژه‌های عمرانی به صورت سه شیفه و از جمله موضوعات مطرح شده در اولین نشست خبری معاونت حمل ونقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، خلیل‌الله کاظمی امروز در نشست خبری که در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، گفت: در حوزه حمل و نقل و ترافیک و فنی عمران دو نگاه کوتاه مدت و بلند مدت داریم که در کوتاه مدت سعی خواهیم کرد در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دغدغه‌های شهروندان و زائران را برطرف کنیم.
وی افزود: در بلند مدت نیز در قالب بودجه‌های سال ۹۸ و ۹۹ نگاه عمیق‌تری به حوزه‌های حمل و نقل عمومی از جمله حمل و نقل ریلی و اتوبوسرانی و در حوزه فنی و عمران به احداث تقاطع، دوربرگردان و پل‌های غیرهمسطح و آسفالت و خط کشی معابر در کنار توجه به توسعه حمل و نقل انسان محور از جمله شبکه دوچرخه‌سواری خواهیم داشت.
معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد با بیان اینکه اولویت ما این است که شهروندان رفع نیازهای خود را در حوزه‌های عمرانی و ترافیکی در محل زندگی خود احساس کنند، اظهار کرد: در کنار تصمیم داریم که شهروندان در کمترین زمان ممکن پاسخ مناسب به درخواست‌های خود را در حوزه فنی و عمران و حمل و نقل و ترافیک دریافت کنند.
کاظمی ادامه داد: در نظر داریم حداقل ۵-۶ تقاطع، پل و دوربرگردان غیرهمسطح در نقاطی که دارای گره ترافیکی هستند از جمله میدان شهید فهمیده، بزرگراه شهید کلانتری، بولوار آزادی، میدان نمایشگاه، بولوار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، شهید چراغچی ۱۳، میدان انقلاب و بولوار مصلی اجرا خواهد شد که از این میان ۲ پروژه تا پایان سال به سمت انتخاب پیمانکار خواهیم رفت.
معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد با اشاره به اینکه بودجه فنی و عمران سال آینده نسبت به سال جاری ۱۰۰ درصد افزایش خواهد داشت، گفت: همچنین بودجه حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز با رشد ۴۰ درصدی همراه خواهد بود که می‌توانیم بسیاری از مشکلاتی که در این دوحوزه وجود دارد را برطرف کنیم.
وی افزود: در راستای کاهش گره‌های ترافیکی نیز تا پایان سال ۱۵ طرح اصلاح هندسی معابر مشهد از جمله سراه خیام، دوربرگردان آزادی، ورودی به میدان آزادی، بولوار حر، بولوار شهید کلانتری، میدان هاشمیه و شهدای غواص تا ۱۵ اسفند ماه طرح‌ها اصلاح هندسی‌شان اجرا خواهد شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد اضافه کرد: در راستای بهینه‌سازی و سرعت گرفتن اجرای پروژه‌های عمرانی از این پس پروژه‌ها باید به صورت سه شیفته فعال باشند و یکی از شاخصه‌های واگذاری پروژه‌ها به پیمانکاران ظرفیت اجرای سه شیفته پروژه‌های عمرانی خواهد بود.
کاظمی در پاسخ به این سوال که بولوار نماز چه زمان بازگشایی خواهد شد، اظهار کرد: جلسه کمیته فنی شورای عالی شهرسازی امروز و فردا برگزار و بعد از آن نتایج به شورای عالی شهرسازی برای بررسی و تصمیم‌گیری ارسال خواهد شد که در صورت تصویب بولوار نماز تا پایان بهمن ماه بازگشایی خواهد شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد با بیان اینکه در حال حاضر در مجموع ۸۱ هزار و ۳۷۸ فضای پارک خودرو در مشهد داریم، تصریح کرد: از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۸۲ فضای پارک مسقف و طبقاتی متعلق به شهرداری و ۳۳ هزار و ۷۱۱ فضای پارک بخش خصوصی و ۲۸ هزار و ۷۸۵ فضای پارک حاشیه‌ای است.
وی ادامه داد: این در حالی است که براساس مطالعات انجام شده تا سال ۱۴۰۴ به ۳۰۰ هزار فضای پارک خودرو نیاز داریم که با توجه به حساسیت موضوع ایجاد پارکینگ جزء اولویت‌های ماست و به همین دلیل یک مدیر ویژه برای این بخش قرارداده‌ایم تا با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در محدوده‌هایی که پتانسیل وجود دارد پارکینگ احداث کنند.
وی افزود: در همین راستا نیز سال آینده عملیات احداث پارکینگ وحدت با ۳ هزار و۸۵۰ فضای پارک حودرو و پارکینگ همت با ۵ هزار و ۶۰۰ فضای پارک خودرو آغاز خواهد شد و برنامه‌ریزی انجام شده تا ۶ هزار فضای پارک خودرو نیز به عنوان ایستگاه سوار در ایستگاه سلامت انتهای خط دو قطارشهری مشهد ایجاد شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد با اشاره به اینکه با توجه به تاکید مدیریت شهری و شورای شهر بر توسعه حمل و نقل انسان محور به دنبال ترویج و افزایش زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری هستیم، اظهار کرد: یکی از مشکلات استقبال کم شهروندان از دوچرخه سواری شبکه نبودن مسیرهای دوچرخه ایجاد شده و پارک خودرودر مسیرهای دوچرخه است که برای شبکه شدن مسیرهای دوچرخه امسال ۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و در طراحی مسیرهای ویژه دوچرخه سواری بازنگری خواهد شد که اعتبار خوبی سال آینده به آن اختصاص داده می شود.
کاظمی در ادامه در خصوص سرنوشت مسیر ویژه خط سه بی آرتی گفت: مطالعات اجرای خط سه بی آر تی مصوبه دستگاه‌های ذیربط را دارد، اما در اجرای آن باید به آسیب‌ها و مشکلات شهروندان نیز توجه شود لذا بازنگری‌هایی در اجرای آن به ویژه در محدوده میدان توحید تا بولوار شهید قرنی انجام شده و سال آینده قطعا اجرا خواهد شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد در پاسخ به این سوال که طرح ممنوعیت تردد خودروها در معابر منتهی به حرم مطهر چه زمانی اجرا خواهد شد، اظهار کرد: اجرای این طرح نیاز به ایجاد و آماده‌سازی زیرساخت‌ها از جمله ایجاد ۴ هزار فضای پارک خودرو دارد لذا تا آماده شدن این زیرساخت‌ها این طرح اجرا نمی‌شود.
وی به ترافیک انتهای بولوار وکیل‌آباد اشاره کرد و افزود: برای کاهش ترافیک این محل اصلاح هندسی، محدودیت تردد و ایجاد مسیر دسترسی از کنار میدان نمایشگاه تا پل شهید پرتوی در نظر گرفته شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد در ادامه به اقدامات انجام شده در خطوط قطارشهری مشهد اشاره و اضافه کرد: ادامه خط دو از میدان شریعتی تا ایستگاه سلامت در حال اجراست که تا پایان سه ماهه اول سال ۹۸ از میدان تقی‌آباد تا میدان شهید کاوه و به صورت گذری از ایستگاه‌های الندشت و کوهسنگی به بهره‌برداری خواهد رسید و ایستگاه‌های الندشت و کوهسنگی نیز در ادامه و سه ماه بعد به بهره‌برداری می‌رسد.
کاظمی تصریح کرد: همچنین در نظر داریم مسیر میدان شهدا تا میدان بسیج را در خط سه قطارشهری تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسانیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی وعمران شهرداری مشهد گفت: با توجه به اینکه عملیات حفاری یکی ازدستگاه‌های حفار تی بی ام در تونل خط سه قطارشهری سال ۹۹ به پایان می‌رسد در حال برنامه‌ریزی هستیم تا برای استفاده از زمان و بهره‌وری، حفاری تونل خط چهار قطارشهری را در سال ۹۹ آغاز کنیم.
وی افزود: توسعه ناوگان اتوبوسرانی هر سال باید مورد توجه قرار گیرد اما با توجه به شرایط کشور و افزایش قیمت اتوبوس نوسازی ۳۲۰ دستگاه اتوبوس را در دستور کار قرار داده‌ایم.
معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد با اشاره به ترافیک سنگین شهر مشهد و آسیب‌هایی که تردد خودروهای سنگین ایجاد می‌کند، ادامه داد: به همین دلیل به دنبال اجرای طرح ممنوعیت تردد خودروهای سنگین ترانزیتی از داخل شهر و تعیین ساعت مشخص برای تخلیه بار در معابری مانند میدان استقلال هستیم.
وی تصریح کرد: همچنین با توجه به درخواست تاکسیرانان که فعالیتشان بعد از شروع به کار تاکسی‌های اینترنتی کمتر شده با مذاکراتی که با شرکت‌های تاکسی اینترنتی کرده‌ایم تاکسی‌ها نیز می‌توانند تحت پوشش سامانه این شرکت‌ها فعالیت کنند.
کاظمی گفت: یکی از درخواست‌های شهروندان آسفالت و خط کشی معابر است لذا برای پاسخ به این درخواست‌ها سال آینده ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار جهت آسفالت و خط کشی معابر در نظر گرفته شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد افزود: همچنین عملیات اجرایی پارکینگ و پایانه اتوبوس بوستان ملت نیز که با دو معرض شبکه گاز و مخابرات روبرو بود با رفع معارض در حال اجرا است و اکنون از پیشرفت ۱۲ درصدی برخوردار است.
مجید خبیری

حتما ببینید

مدیریت ناکارامد وطنی در برابر مدیریت جهادی چینی

بیش از ۴۰ سال از آغاز ساخت بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی رضا در یکی از …

همراه با سرهنگ بازنشسته‌ای که نگاهی تازه برای پیشرفت حاشیه شهر دارد

معمولا آدم‌ها را می‌شود با چند عنوان مختلف به‌صورت تلگرافی معرفی کرد، ولی همیشه استثنائاتی …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi