آموزش کسب درآمد از متاورس

مسابقه فضایی را فراموش کنید؛ رقابت کنونی بر سر بردن انسان به فراسوی مرزهای واقعیت‌‌‌ است. در ماه اکتبر، زمانی که مارک زاکربرگ- موسس فیس‌‌‌بوک- از تغییر نام این شبکه اجتماعی به «متاپلت‌فرم» خبر داد تا به ایجاد یک واقعیت دیجیتال جایگزین – موسوم به متاورس- کمک کند، بی‌‌‌رحمانه مورد تمسخر قرار گرفت. برای بعضی‌‌‌ها این تغییر نام تنها هاله‌‌‌ای محافظ برای این شبکه اجتماعی بود تا خود را از جنجال‌‌‌های سیاسی دور کند. گروهی نیز بر این باور بودند که او به عنوان یک میلیاردر میانسال تنها در پی تحقق برخی از فانتزی‌‌‌های دوران کودکی خودش است؛ درست به همان دلیلی که جف بزوس و ایلان ماسک به دنبال ساخت و فرستادن موشک‌‌‌های فضایی بوده‌‌‌اند.

با این حال، زمان‌بندی مارک زاکربرگ بی‌‌‌عیب و نقص بود. از ماه اکتبر، جست‌وجوها در گوگل برای عبارت «متاورس» افزایش چشمگیری پیدا کرد و وال‌‌‌استریت تبلیغات خودش را برای آن افزایش داد. بنا به گفته برنشتاین که یک کارگزار است، عبارت متاورس در تماس‌‌‌های دریافتی در سه‌ماهه سوم سال ۴۴۹برابر بیشتر شده است. او بر این باور است که بازارهایی با درآمد سالانه ۲تریلیون دلاری ممکن است به دست متاورس مختل شوند. جف‌‌‌ریز بانکدار نیز می‌‌‌گوید، ممکن است بیش از یک‌دهه با این پدیده فاصله داشته باشیم، اما متاورس این پتانسیل را دارد که «تقریبا همه‌چیز زندگی انسان» را مختل کند.

غول‌‌‌های فناوری دیگری مانند مایکروسافت، برنامه‌‌‌های خود را بر اساس حرکت به سوی متاورس تنظیم کرده‌‌‌اند. اما مارک زاکربرگ با دارایی خالص نزدیک به ۱۲۵میلیارد دلار و کنترل شرکتی به ارزش ۹۰۸میلیارد دلار، برجسته‌‌‌ترین سرمایه‌گذار در این بازار است. افرادی از قبیل جن‌‌‌سن هوانگ از شرکت انویدیا، سازنده پردازنده‌‌‌های گرافیکی به ارزش ۷۲۲میلیارد دلار، پونی‌ما از غول فناوری چینی تنسنت به ارزش ۵۵۰میلیارد دلار و تیم سونی موسس شرکت اپیک‌گیمز از دیگر افرادی هستند که جذب این بازار شدند. تیم سونی به‌تازگی در گفت‌وگو با بلومبرگ تاکید کرده بود که متاورس یک فرصت چند تریلیون دلاری است و شرکت‌های بزرگ در رقابت هستند تا به یک‌میلیارد کاربر دسترسی پیدا کنند و در طراحی قواعد متاورس برای آینده نقش داشته باشند. اکنون نبردی میان میلیاردرها در حال شکل‌‌‌گیری است که به مسابقه فضایی بزوس و ماسک شباهت دارد؛ با این تفاوت که به جای موشک، سلاح این جنگ، بلاک‌چین‌‌‌ها، رمزارزها و قدرت شگفت‌انگیز محاسبات کامپیوتری است.

هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که دقیقا عملکرد ویژه متاورس چیست و مبهم‌‌‌تر از آن، این است که آیا کاربران اینترنت در آینده، مجذوب رویای میلیاردرهای حوزه فناوری خواهند شد یا خیر. آیا متاورس یک دنیای آینده‌‌‌نگر و همه‌گیر از واقعیت مجازی، آواتارها و امکانات آنلاین خواهد بود که در مقایسه با دنیای واقعی کسل‌‌‌کننده است یا نسخه‌‌‌ای غنی‌‌‌تر و جامع‌‌‌تر از چیزی است که در حال حاضر وجود دارد؛ چیزی فراتر از خرید و بازی آنلاین و روشی تازه برای معاشرت در دنیای روزمره و عادی. با نگاهی به جاه‌‌‌طلبی‌‌‌های متا، انویدیا، اپیک و تنسنت می‌توانیم تا حدی ابعاد این پدیده را درک کنیم. هر یک از این کمپانی‌‌‌ها مسیر خود را در این جهان خواهند داشت. مارک زاکربرگ در سال‌جاری متعهد شده است که ۱۰میلیارد دلار بیشتر برای توسعه هدست‌‌‌ها و عینک‌‌‌های واقعیت مجازی اختصاص دهد. انویدیا بر چیزی تمرکز دارد که omniverse  می‌‌‌نامد، فناوری مبتنی بر تراشه‌‌‌هایی که مهندسان و طراحان را به‌‌‌طور مجازی گرد هم می‌‌‌آورد تا کالاهای صنعتی تولید کنند. اپیک سال‌هاست که دنیاهای مجازی، از جمله Fortnite را ایجاد کرده، اما در متاورس، اپلیکیشن قاتل‌اپیک ممکن است Unreal Engine باشد؛ پلت‌فرمی که به خود و سایر توسعه‌دهندگان توانایی ایجاد تجربیات سه‌بعدی از جمله بازی، فیلم، مدل‌‌‌های معماری و طرح‌‌‌های صنعتی را می‌دهد.

برنامه محبوب «ویچت» (WeChat) پلت‌فرمی چون «ویچت‌پی» ( WeChat Pay) دارد که در حال حاضر یک نسخه دوبعدی از چیزی است که متاورس می‌تواند در فضای سه بعدی باشد. با این حال، پشت جاه‌‌‌طلبی‌‌‌های آینده‌‌‌نگرانه این شرکت‌ها، تجربیات مشترکی نهفته است. اول آنکه عصر اینترنت موبایل در حال پایان است. در اروپا و آمریکا، قواعد و قوانین سخت‌‌‌گیرانه‌‌‌ای علیه انحصار و سوءاستفاده از حریم خصوصی به‌ویژه در خصوص فیس‌‌‌بوک و گوگل در جریان است. در چین هم صنایع از هجوم دولت گریزان هستند. عجیب نیست که نسل اول کارآفرینان فناوری در آمریکا و چین در حال ترک این دو کشور هستند. پس آنهایی که در این آشفته‌بازار دوام می‌‌‌آورند، به یک داستان جذاب و جدید برای گفتن نیاز دارند. دوم آنکه این شرکت‌ها در جهانی با محدودیت‌های زیاد فعالیت می‌کنند. آی‌فون از تنظیمات حریم خصوصی در سیستم عامل iOS  خود برای کنترل میزان فروش تبلیغات دیجیتال از سوی فیس‌‌‌بوک استفاده می‌کند. در سوی دیگر، اپیک‌گیمز درگیر یک نبرد ضدانحصارطلبی با اپل بر سر هزینه‌‌‌هایی است که اپل‌‌‌استور بر توسعه‌‌‌دهندگان بازی تحمیل می‌کند. به همین دلیل طرفین این عرصه رقابتی به‌شدت در تلاش هستند تا قابلیت همکاری (یعنی نبود سیستم بسته) و همچنین استانداردهای مشترک را ارتقا دهند؛ چرا که این شرکت‌ها در سودای آن هستند تا معمار سیستم عامل‌‌‌های آینده باشند.

اپل تاکنون در مورد متاورس ساکت بوده، اما بدون شک در حال آماده‌‌‌سازی یک حمله است. شرکت‌های مخابراتی با سرمایه‌گذاری هنگفت روی شبکه ۵G در پی آن هستند که به‌سرعت از این موضوع استفاده کنند و پلت‌فرم‌‌‌هایی مانند Roblox با جذب ۲۰۰ میلیون کاربر در ماه، به‌شدت در حال تسخیر قلب کاربران جوان هستند. با این حال متاورس مخالفانی نیز دارد؛ به‌ویژه در میان طرفداران فناوری Web۳. این گروه بر این باور است که بلاک‌چین‌‌‌ها و ارزهای دیجیتال در جهان واقعی موارد استفاده بهتری نسبت به متاورس پیدا خواهند کرد. «بن تامپسون»، کارشناس فناوری، استدلال می‌کند که «ایلان ماسک می‌‌‌خواهد به ماه برود و مارک زاکربرگ در تمنای خلق ماه‌‌‌های جدید در فضای دیجیتال است»، اما همان‌طور که مدت‌‌‌هاست فضا بستری برای مسابقه بوده، متاورس نیز یک زمین مسابقه است. زاکربرگ، هوانگ، سوینی و جک‌ما ممکن است آینده‌‌‌ای را برای اینترنت نوید دهند که بازتر، فراگیرتر و جذاب‌‌‌تر از تلفن همراهی باشد که امروزه در دست ما وجود دارد، اما هریک از آنها می‌‌‌خواهند سریع‌تر قله را فتح کنند تا بتوانند قوانین تازه‌‌‌ای را به نفع خودشان تعیین کنند.

امروزه با همه‌گیری شبکه‌های اجتماعی، نیاز افراد به فضاهای آنلاین و مجازی بیش از همیشه است، بنابر تحقیقات انجام‌شده در ماه ژانویه ۲۰۲۱، ۴.۶۶ میلیارد نفر در سراسر دنیا اینترنت فعال دارند. این موضوع به این معنی است که حدود نیمی از مردم جهان نیاز مبرم به استفاده از اینترنت برای ارتباطات و انجام فعالیت‌های اقتصادی خود دارند. همین موضوع نیاز به محیطی جدید در فضای مجازی را دوچندان کرده است.

امروزه بسیاری از افراد از متاورس جهت کسب درآمد و تعامل با سایر کاربران صحبت می‌کنند، بدیهی است اگر شرایط به همین منوال و با همین سرعت پیش برود، بسیار سریع‌تر از آنچه که فکر می‌کنیم متاورس به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل خواهد شد. به همین دلیل است که لزوم آگاهی از بخش‌های مختلف متاورس و کاربرد‌های آن برای تمامی مردم به خصوص فعالین حوزه ارز‌های دیجیتال بسیار ضروری است.

متاورس چیست؟

پیش از هر چیز باید با مفهوم متاورس آشنا شد تا به‌عنوان یک کاربر بدانیم قرار است با چه محیطی روبه‌رو شویم. متاورس (Metaverse) از دو بخش Meta و verse تشکیل شده است؛ متا به معنی چیزی ماورایی یا فراتر است و verse کلمه‌ای مشتق شده از universe به معنای جهان هستی است.

در حقیقت متاورس جهانی دیگر و فراتر از تجربه فعلی ما است، ما در دنیایی کاملا دیجیتال قرار خواهیم گرفت و با کاراکترهایی که از خود در این دنیا می‌سازیم، می‌توانیم تفریح کنیم، به خرید یا سینما برویم، فضاهای اقتصادی مانند گالری و فروشگاه تاسیس کنیم و در کل فعالیت‌های اقتصادی بسیار گسترده‌ای همانند دنیای فعلی داشته باشیم.

متاورس در آینده به نسخه دیجیتال دنیای واقعی ما تبدیل خواهد شد، امروزه بسیاری از افراد ساعت‌ها در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر وقت گذرانده همچنین تفریح، آموزش، انجام فعالیت‌های روزمره و فعالیت‌های اقتصادی آن‌ها نیز در این بستر‌ اتفاق می‌افتد. متاورس در آینده به نسخه بسیار کارآمدتر و پیشرفته‌تری از شبکه‌های اجتماعی تبدیل خواهد شد و قطعا افراد ساعت‌ها وقت خود را به گشت و گذار در این دنیا و فعالیت‌های اقتصادی یا کسب مهارت‌‌ها، اداره کسب و کار و انجام فعالیت‌های گوناگون روزمره در آن صرف خواهند کرد. در حقیقت به لطف تکنولوژی وب۳، فناوری بلاکچین و شبکه‌های غیر متمرکز، متاورس دنیای تعاملی آینده خواهد بود. همان‌طور که فضای مجازی فعلی فضایی اجتناب‌ناپذیر و ضروری برای زندگی‌ست، در آینده متاورس به همین میزان ضروری خواهد بود.

مزیت‌‌ های ورود به متاورس سرزمین فرصت‌‌ ها

همانطور که می‌دانید در تمامی بازار‌های مالی، اولین‌ها فرصت بیشتری جهت موفقیت نسبت به سایر افراد دارند. متاورس آینده ارتباط و تعامل کاربران اینترنت خواهد بود، با پیشروی در این مسیر بسیاری از کسب‌وکارها، رویدادها، سمینار‌ها، گالری‌ها و فضا‌های اقتصادی از این بستر جهت تعامل با کاربران خود استفاده خواهند کرد. افراد می‌توانند با ورود به متاورس موقعیت‌های بسیار جدیدی را تجربه کنند و با کاربرانی از همه نقاط دنیا تعامل کرده و در بازاری بین‌المللی به کسب درآمد دلاری بپردازند.

ماهیت دارایی‌ها در متاورس NFT است و عملا مالکیت رسمی دارایی‌های دیجیتال به کاربران ارائه خواهد شد، همچنین شما می‌توانید دارایی‌های خود را به خریدوفروش برسانید. خریدوفروش زمین، ایجاد گالری‌های مختلف هنری، تاسیس فروشگا‌های مختلف، معاملات دارایی‌های دیجیتال و NFT، برندینگ و تبلیغات برای کسب و کار‌ها از جمله مهم‌ترین روش‌های درآمدی در این فضای جدید است.

باعث افتخار ماست که به عنوان مجموعه‌ای پیشرو در صنعت ارز‌های دیجیتال این فضا را به شما همراهان عزیز معرفی کنیم و حضور در بخش‌های مختلف و نحوه‌های کسب درآمد از این فرصت جدید را به شما آموزش دهیم. تیم ما با تلاش‌های شبانه‌روزی توانسته جامع‌ترین و کامل‌ترین دوره‌ی کسب درآمد از متاورس را طراحی کند، این دوره شامل تمام مواردی خواهد بود که تاکنون در متاورس معرفی شده و به بهره‌برداری رسیده است. به‌علاوه این نوید را به شما خواهیم داد که پس‌ از اتمام دوره هم در کنار شما هستیم و از طریق کانال تلگرامی و سایر راه‌های ارتباطی تمامی روش‌های جدید کسب درآمد و پروژه‌های جدید متاورسی را به شما معرفی خواهیم کرد.

چه مواردی در کسب درآمد از متاورس مهم است؟

جهت تدوین این دوره از کاربردی‌ترین و به روز‌ترین اطلاعات در دنیا استفاده کردیم تا دوره‌ای جامع در زمینه معرفی مفهوم متاورس و روش‌های کسب درآمد از آن را برای شما همراهان عزیز آماده کنیم.

در این دوره شما با مفهوم متاورس و ویژگی‌ها و کاربرد‌های آن به‌صورت کاملا شفاف آشنا خواهید شد، روش‌های کسب درآمد از متاورس را آموخته و گام‌به‌گام آموزش می‌بینید که به چه صورت می‌توان از متاورس درآمد کسب کرد.

همچنین شما با ارز‌ها، توکن‌ها و پروژه‌های مختلف متاورس و چالش‌های پیش‌روی این تکنولوژی آشنایی کاملی پیدا می‌کنید و به جایگاهی می‌رسید که بتوانید پروژه‌ها را بررسی کرده و انتخابی درست داشته باشید.

ویژگی‌ های کسب درآمد از متاورس

از مهم‌ترین ویژگی‌های دوره کسب درآمد از متاورس می‌توان به این نکته اشاره کرد که با گذراندن آن دیگر به هیچ مرجعی نیاز نخواهید داشت. به‌علاوه با وجود پشتیبانی کامل و همه‌جانبه به ‌تمامی پرسش‌های احتمالی شما پاسخ داده می‌شود.

شما با گذراندن این دوره دیدگاه کاملا جامعی نسبت به مقوله متاورس پیدا خواهید کرد و به این توانایی می‌رسید تا قدم در این فضای جدید گذاشته و سرمایه‌گذاری‌های جذابی داشته باشید و از حضور و کسب درآمد دلاری در این دنیای جدید لذت ببرید.

دوره کسب درآمد از متاورس بی‌شک کامل‌ترین دوره آموزش متاورس در دنیا است، بلی درست خواندید با قدرت می‌گوییم که این دوره در دنیا بی‌نظیر است و با شرکت در این دوره شما می‌توانید قدمی مطمئن به‌سوی آینده بردارید. نکته اینجاست که متاورس یک فضای خاص با یک روش ورود خاص نیست و درواقع چندین پروژه متاورسی وجود دارد که باید به‌صورت جداگانه با هر کدام آشنا شده و روش ورود یا کسب درآمد از آن را آموزش ببینید.

این دوره نه‌ تنها شما را با مفاهیم و تئوری متاورس آشنا می‌کند، بلکه به‌ صورت کاملا کاربردی و گام‌به‌گام شما را وارد این فضا کرده و تجربه معامله، خریدوفروش و دیگر ویژگی‌ها را برایتان فراهم می‌کند.

کسب درآمد از متاورس برای چه افرادی مناسب است؟

۱) تمامی افرادی که می‌خواهند با هر بودجه‌ و سرمایه اولیه، هر سطحی از دانش یا سن و سال از نخستین افرادی باشند که با مفهوم متاورس، وب ۳ و شبکه‌های غیر متمرکز آشنا شده و با ورود به پروژه‌های گوناگون و یادگیری روش‌های مختلف درآمدزایی، درآمد دلاری کسب کنند و این فرصت فوق‌العاده را از دست ندهند.

۲) افرادی که می‌خواهند از طریق بازی‌های کسب درآمدی به جامع‌ترین حالت ممکن سرمایه خود را افزایش داده و درعین‌حال از بازی کردن و تعامل با سایر کاربران نیز لذت ببرند.

۳) کسانی که به دنبال دستیابی به اطلاعات در مورد آینده‌پژوهی متاورس هستند و می‌خواهند تحقیقات بیشتری در این مورد داشته باشند.

۴) کسب و کارهایی که به دنبال سرمایه‌گذاری، برندینگ و تبلیغات در متاورس هستند.

باید بدانید که با توجه به نوظهور بودن متاورس، قطعا بخش‌های جدیدی به آن اضافه خواهد شد، به همین دلیل این دوره تا سال ۱۴۰۱ به صورت متوالی آپدیت می‌شود تا شما با جدیدترین رویدادها و امکانات متاورس آشنایی پیدا کنید. شما می‌توانید با ورود به کانال تلگرامی دوره کسب درآمد از متاورس به آخرین روش‌های کسب درآمد و اطلاعات جدید دسترسی پیدا کرده و همیشه به‌روز باشید، همچنین پشتیبانی همه‌جانبه ما از شما دانشجوی عزیز باعث می‌شود در سریع‌ترین زمان ممکن به پرسش‌های شما پاسخ دهیم.

سرفصل‌ های دوره کسب درآمد از متاورس

  • بررسی روند پیشرفت اینترنت؛ وب ۱، وب ۲ و وب ۳
  • مفهوم متاورس و ویژگی‌های آن
  • کاربردهای متاورس
  • پیش‌نیاز‌های حرکت به‌سمت متاورس
  • چگونه وارد متاورس شویم
  • همه‌چیز درباره ساخت و خرید یا فروش NFTها
  • بررسی ارز‌ها، توکن‌ها و پروژه‌های گوناگون متاورس
  • تمامی روش‌های درآمدزایی از متاورس برای تمامی کاربران
  • تمامی روش‌های درآمدزایی و تبلیغات در متاورس برای کسب و کار‌ها
  • بررسی بازی‌های متاورسی
  • خرید و فروش، مزایده واجاره زمین و املاک در متاورس
  • چالش‌های متاورس
  • کمپانی‌های حامی متاورس
  • پروژه‌های آینده متاورس
  • گجت‌های متاورسی
  • آینده متاورس و زندگی انسان

حتما ببینید

رژیم صهیونیستی قبرس را هم می‌خواهد اشغال کند؟

رسانه‌های ترکیه خبر داده‌اند که اشغال‌گران صهیونیست در قبرس هم مشغول خرید زمین و مالکیت …

برگزاری باشکوه کمپین شب یلدا در صرافی ارز دیجیتال مکسی

تا سقف ۱۶۰۰ تتر بونس ویژه کمپین شب یلدای صرافی بین المللی mexc برای کاربران …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi