لبتاب ، نوت بوک ، تبلت و حالا نک بوک

در شرایطی که لپ تاپ ها به واسطه ویژگی قابل حمل بودن خود بسیار مورد توجه هستند، اما اغلب محصولات چندان ارگونومیک محسوب نمی شوند. شما می توانید یک دستگاه باریک، سبک وزن و قابل حمل یا دستگاهی با طراحی ارگونومیک‌تر که عوامل و نسبت های انسانی را در طراحی خود مد نظر قرار داده است را ارائه کنید. اما این شرایط با معرفی نِک‌بوک (NeckBook)، یک طرح مفهومی از لپ تاپی با نمایشگر قابل تنظیم، به چالش کشیده شده است.

ایده نِک‌بوک توسط جو‌هیونگ پارک معرفی شده و لپ تاپی با نمایشگری دارای یک گردن است. برخلاف لپ تاپ های عادی که نمایشگر با استفاده از لولا به صورت مستقیم به پایه دستگاه متصل می شود، نِک‌بوک دارای یک ریل کشویی (یا گردن) بین این دو بخش است. هنگامی که دستگاه را مانند یک لپ تاپ عادی باز می کنید، نِک‌بوک این امکان را فراهم می کند تا نمایشگر را به سمت بالا آورده و ارتفاع آن را به دلخواه خود تنظیم کنید. نمایشگر با استفاده از این ریل کشویی بالا و پایین می رود و همچنین به سمت چپ و راست نیز می چرخد که کنترل قابل توجهی روی دید به نمایشگر ارائه می کند.

توانایی تنظیم ارتفاع نمایشگر لپ تاپ نِک‌بوک می تواند یک گزینه تغییردهنده بازی باشد زیرا لپ تاپ ها شهرت بدی در زمینه ایجاد گردن درد با گذشت زمان دارند. یک نمایشگر دسکتاپ اغلب در ارتفاع خوبی قرار گرفته و گردن کاربر را صاف نگه می دارد، در شرایطی که نمایشگر لپ تاپ به واسطه اتصال به پایه دستگاه در ارتفاع بسیار پایین‌تری قرار گرفته و موجب خم شدن غیرطبیعی گردن می شود. نِک‌بوک از بین بردن این مشکل را با استفاده از یک ریل کشویی که همانند گردن برای لپ تاپ عمل می کند، هدف قرار داده است. کاربر می تواند نمایشگر لپ تاپ را تا سطح چشم های خود بالا آورده و دیگر نیازی به خم کردن گردن نباشد. این ایده ای مفید حداقل روی کاغذ است که بهترین های دو دنیای قابلیت حمل و ارگونومی را در هم ترکیب می کند.

تنها ایرادی که شاید به این طرح مفهومی وارد باشد این است که استفاده از یک ریل کشویی بیرونی به زیبایی ظاهری دستگاه آسیب می زند و البته ظاهری صنعتی به آن می بخشد که شاید مطلوب همه نباشد. ریل کشویی که حالتی پنهان در بدنه دستگاه داشته باشد، بی تردید می تواند هرچه بیشتر بر جذابیت این ایده بیفزاید.

حتما ببینید

رژیم صهیونیستی قبرس را هم می‌خواهد اشغال کند؟

رسانه‌های ترکیه خبر داده‌اند که اشغال‌گران صهیونیست در قبرس هم مشغول خرید زمین و مالکیت …

برگزاری باشکوه کمپین شب یلدا در صرافی ارز دیجیتال مکسی

تا سقف ۱۶۰۰ تتر بونس ویژه کمپین شب یلدای صرافی بین المللی mexc برای کاربران …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi