میانمار ; بیش از 4هزار نفر کشته و نزدیک به 120 هزار نفر آواره

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHRC) از پیشنهاد ترکیه به بنگلادش برای باز کردن مرزهایش به روی مسلمانان روهینگیا، استقبال کرد.

وزارت خارجه ترکیه پیشتر از بنگلادش خواسته بود مرزهایش را به روی مسلمانانی که از استان «راخین» واقع در غبر میانمار فرار می‌کنند، بگشاید و آنکارا نیز برای تامین مخارج آنها کمک خواهد کرد.

«دنیا اسلام خان» سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و «کریستوف بولیارک» سخنگوی «یونیسف» طی گفت‌وگو با خبرگزاری «آناتولی» از این پیشنهاد ترکیه حمایت کردند.

اسلام خان با بیان اینکه زمان آن فرا رسیده که جهان از کسانی که مجبور به ترک خانه و زندگی خود هستند، حمایت کند، تاکید کرد این اقدام ترکیه بسیار مثبت و طرحی رغبت‌آور است.

داده‌های سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که از زمان آغاز سرکوب‌گری و نسل‌کشی اقلیت مسلمان در میانمار توسط بودائیان و ارتش میانمار، تا کنون بیش از 4هزار نفر کشته و نزدیک به 120 هزار نفر آواره شده‌اند.

پس از گذشت ۳ سال از شروع دور جدید پاکسازی نژادی-مذهبی در میانمار، بودایی‌ها در سایه حمایت دولت همچنان به قتل، غارت و تجاوز جنسی به مسلمانان روهینگیا ادامه می‌دهند؛ اما سازمان‌های بین‌المللی و خصوصا کشورهای اسلامی هنوز در سکوت به سر می‌برند.

آن ها به تازگی دور جدیدی از جنایات خود را آغاز کردند که همین موضوع باعث شد چهره های سرشناس کشورمان در صفحات شخصی‌شان به این فجایع واکنش نشان دهند.

 

حتما ببینید

صلواتی برای حضرت زهرا (س) که زندگی شما را زیر و رو می‌کند

ابداً کاری ندارد، برای خدای بی‌نهایت هیچ کاری ندارد که بخواهد به ارزش کاری ضریب …

رژیم صهیونیستی قبرس را هم می‌خواهد اشغال کند؟

رسانه‌های ترکیه خبر داده‌اند که اشغال‌گران صهیونیست در قبرس هم مشغول خرید زمین و مالکیت …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi