معاون دادستان مشهد: پیشنهاد دادستانی تغییر کاربری کمربند جنوبی است

معاون دادستان مشهد گفت: بهترین گزینه برای کمربند جنوبی مشهد استفاده از آن در قالب کاربری ورزشی است تا بتوان از آن در قالب این فضا و یا گردشگری مردم استفاده کرد؛ پیشنهاد دادستانی بر تغییر کاربری این قضیه است.

محمد بخشی محبی در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، در خصوص آخرین تحولات مربوط به کمرند جنوبی مشهد اظهار کرد: خواسته اصلی تجمع‌کنندگان به دادستانی ارسال شده و هفته گذشته نیز مکاتباتی با ما و سایر دستگاه‌ها مانند شهرداری داشته‌اند. پس از دریافت مکاتبات و گزارشات سازمان‌های مردم نهاد طی دو سال گذشته، موضوع به‌طور جدی‌تر در دستور کار شواری حفظ حقوق بیت‌المال قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این شورا پرونده تشکیل شده و کمیته‌ای در این خصوص ماموریت پیدا کرد تا به‌صورت خاص و ویژه مساله در دستور کار قرار گیرد. کمربند جنوبی در سه فاز مختلف مورد بررسی قرار گرفت و بنا بوده در این سه فاز اجرا شود که هزینه آن نیز از طرف شهرداری تامین می‌شده است. وقتی موضوع در دستور کار ما قرار گرفت و در اتاق فکر نیز این مساله با حضور نمایندگان شهرداری و پیمانکار در اتاق فکر مطرح شد و اساتید دانشگاه ایرادات جدی زیست‌محیطی را به این طرح وارد می‌دانستند.

بخشی محبی با بیان اینکه «ما در چند روز گذشته شاهد آلودگی هوا در سطح مشهد بوده‌ایم»، گفت: برخی کارشناسان اعلام داشتند با احداث کمربند جنوبی مشهد، وقتی این مجموعه زیر بار ترافیک برود، مسلما آلودگی هوا در این منطقه از شهر نیز بیشتر خواهد شد.

سخنگوی شورای حفظ حقوق بیت‌المال خراسان رضوی بیان کرد: تاکید دادستان مشهد بر جلوگیری از ادامه تخریب‌ها و جلوگیری از ادامه انفجارهاست؛ چون موجب تخریب گسترده ارتفاعات می‌شود و این مساله نارضایتی مردم را نیز در پی داشته است. همان‌طور که دیروز نیز مردم شاهد بودند، شهرداری همچنان به روند فعالیت خود ادامه می‌دهد.

بخشی محبی اضافه کرد: براساس مصوبه کمیته شناسایی شورای حفظ حقوق بیت‌المال که در آن رئیس شورای شهر و معاونین شهردار عضویت دارند، قرار شد تغییر کاربری نسبت‌به کمربند جنوبی مشهد رخ دهد. قرار است با دعوت از شهرداری، شورای شهر، اداره‌کل راه و شهرسازی به یک جمع‌بندی مناسبی دست یابیم تا این تغییر کاربری با چه گزینه‌هایی ادامه یابد.

وی با بیان اینکه «در این منطقه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از جیب مردم مشهد هزینه شده»، گفت: نباید این هزینه هدر رود. بهترین گزینه برای این منطقه استفاده از آن در قالب کاربری ورزشی است تا بتوان از آن در قالب این فضا و یا گردشگری مردم استفاده کرد. پیشنهاد دادستانی بر تغییر کاربری این قضیه است.

معاون دادستان مشهد عنوان کرد: در حال حاضر بخش‌هایی از این کمربندی احداث شده و اگر این بخش‌ها به یک‌دیگر متصل شود، قابلیت استفاده بهتری خواهد داشت. تاکنون علی‌رغم اینکه چندین نوبت این پیشنهاد اعلام شده، اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی طرحی را برای این منظور ارایه نکرده و حتی تقاضایی به شورای حفظ حقوق بیت‌المال نداشته است.

بخشی محبی اضافه کرد: در حال حاضر شهرداری طرح‌هایی را برای این منظور ارایه می‌کند اما این طرح‌ها باید نهایتاً به تایید اداره‌کل شهرسازی استان و کمیته حفظ حقوق بیت‌المال نیز برسد.

معاون دادستان مشهد با بیان اینکه «این فرمایش رهبری است که کوه‌ها تخریب نشود»، تصریح کرد: انشالله کسانی که سابقاً به این کمربندی نظر داشتند، هدف خیری داشته‌اند، اما اگر بحث زمین‌خواری و کوه‌خواری در این منطقه مطرح باشد، در آن‌جا دادستانی با عنوان یک پدیده مجرمانه برخورد می‌کند؛ البته دادستانی در حال رصد این قضیه است و امیدواریم به تخلفی در این خصوص نرسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi