یک نامه برای دو رئیس جمهور

به نام خدا

 

رئیس جمهوران آمریکا و ایران آقایان ترامپ و روحانی

سران دو جامعه مدعی تمدن و فرهنگ

سلام و درود بر شما

اکنون که  بهار سلامتی و رفاه ، تمام وجود شما را در برگرفته و زمستانهای متمادی  ، واژه مقدس پدربزرگ را شایسته موی سپیدتان نموده است به اندازه سهم خود از منشور حقوق شهروندی ، می خواهم شما را مخاطب  خود قرار دهم . نوشتن این چند سطر دقایقی از وقتم را خواهد گرفت اما امیدوارم توجه شما به محتوای آن در این دقایق خلاصه نشود.

آقایان ترامپ و روحانی

هردوی شما مسیر دشواری را برای صعود به قله مدیریت کشور خود پشت سر گذاشته اید که به تنهایی برای ولایت و سرپرستی جامعه جهانی ناکافی است ، یکی از مسیر تجارت و بازرگانی و دیگری از راه مبارزات سیاسی و علوم دینی ، شرایطی لازم ولی ناکافی برای سرپرستی جامعه جهانی ، ولی اکنون این جایگاه به رسم امانت و برای مدت کوتاهی در اختیار شما قرار گرفته است.

بدیهی است هر دوی شما به فکر امنیت و رفاه مردم تحت حکومت خود باشید و میدانم هر دوی شما نیز به پشتوانه پیشرفته ترین تسلیحات نظامی که دراختیار گرفته اید و گاه و بیگاه  نیز آن را به رخ می کشید ، برای دفاع از مرزهای سرزمینتان دست به هر اقدامی بزنید ، اما بهتر است یاد آوری کنم خدا بر روی زمین مرزی قرار نداد و این مرزها،  ساخته انسان و مقدمه  و ابزار تکبر او و محل رفت و آمد و منزل  شیاطین هستند ، پس لازم می دانم به عنوان فرزند کوچک شما بگویم از این شیاطین برحزر باشید .

خوشبختانه هر دوی شما دفاع از مظلوم را وظیفه انسانی خود میدانید که البته مصداق مظلوم برای هر کدام از شما تعریف متفاوتی دارد اما آنچه مسلم است کودکان و محیط زیست بیشترین سهم از دفاع را از هردوی شما خواهند خواست  .

در طول  حیات بشر ، زمین و آسمان هیچ گاه سفره خود را اینگونه بر روی انسان نگشوده است که اکنون شاهد آن هستیم و مسلما  الطاف خدا ، شما و مردم شما را در برگرفته است ولی متاسفانه نمیفهمم چرا گاهی اوقات نعمتهای بی دریغ الهی را برای خود و دیگران حرام می کنیم !

آقایان

نمیدانم اکنون که  باوجود رسانه های متنوع ،  تصمیم هر کدام از شما امواجی فراتر از سقف امنیت و آرامش مردمتان ایجاد میکند چقدر توان مهارو کنترل آن را خواهید داشت ولی میدانم هیچ سدی مانند لبان شما و هیچ سپری مانند انگشتان شما قدرت جلوگیری از ایجاد و مقابله با آن را ندارد.

درخت چند هزار ساله فرهنگ و تمدن بشر که فاصله ریشه تا شاخ و برگ آن به پهنای اقیانوس ها و قاره ها گسترده شده است اکنون به امید شکوفه زدن و باروری ، نیازمند عشق و مهربانی شماست و بقا یا نابودی این درخت کهنسال در گرو تصمیمات شما که در انتظار چیدن میوه هایش هستید می باشد

تنوع در رنگ ، نژاد و زبان بشر نیز حاصل همین عشق و مهربانی پدران و مادران ما در طول هزاران سال بوده است و اکنون همین تفاوتها انگیزه فرزندان انسان برای ابرازعلاقه و دوستی با یکدیگر است.

میدانم جناب ترامپ در انتظار فرزند اسحاق و جناب روحانی منتظر فرزند اسماعیل است و نیک میدانم ابراهیم از اینکه شما دو نفر شیفته فرزندان او هستید به خود می بالد.

پس سلام بر مسیح و سلام بر مهدی و دعای ابراهیم بدرقه راهتان باد

فرزند کوچک شما حمید رابعی

NEWTOOS.IR

حتما ببینید

صلواتی برای حضرت زهرا (س) که زندگی شما را زیر و رو می‌کند

ابداً کاری ندارد، برای خدای بی‌نهایت هیچ کاری ندارد که بخواهد به ارزش کاری ضریب …

رژیم صهیونیستی قبرس را هم می‌خواهد اشغال کند؟

رسانه‌های ترکیه خبر داده‌اند که اشغال‌گران صهیونیست در قبرس هم مشغول خرید زمین و مالکیت …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi