چند سالی از تثبیت نظام ۶-۳-۳ در آموزش و پرورش نگذشته است که معایب آن بیش از پیش برای مدیران و مسئولان مدارس نمایانتر میشود
شاید بیشترین معظل در این نظام همراهی دانش آموزان پایه نهم با تمام روحیات و رفتارهای مربوط به این سن با پایه های هشتم و هفتم و همچنین در مقطع ابتدایی همراهی دانش آموزان پایه ششم با پایه های پایینتر بوده است که به جرات میتوان گفت همین موضوع باعث کاهش سن بلوغ در نوجوانان شده است
تجدید نظر در این موضوع از هر زمان میتواند از بسیاری از عواقب این طرح بکاهد و جامعه دانش آموزی را در مسیر رشد و تعالی مورد نظر سند تحول بنیادین قرار دهد.