مسیری پیشنهادی طرح ایرانرود
حاصل تحقیق دکتر پیمان عابدی (نویسنده کتاب)
.
به جهت ايجاد اتحاد و همدلي بيشتر در اجرايي شدن اين طرح مسیری جدیدي که به دليل ارتباط بسياري از مراكز استان ها در فازهاي اوليه به آب هاي آزاد هم طرح آمايش سرزميني به بهترين نحو ممكن اجرايي خواهد شد و ایجاد چنین بستری جهت استفاده بهینه از مسیر اتصال به آب های آزاد برای مراکز استان ها و مناطق مرکزی کشور موجبات اتحاد و همدلی برای گسترش چنین طرحی در فازهای بعدی برای سایر استان ها را فراهم خواهد نمود.
در تصویر شماره ۱ مسیـر پیشنهادی بصورت اتصال آنتنی مشخص شده است
.
مثال بارز چنين طرح بزرگ احداث اولين خطوط ريلي در كشور بود كه يك زماني در يك مسير آغاز و به اميد اينكه اين خدمات كه موجبات توسعه يافتگي و ارتباطات بيشتر را فراهم ميآورد با استقبال عمومي روبرو با توسعه آن به تمام نقاط ايران گسترش يافته و اين مهم كماكان نيز ادامه دارد.
در تصویر شماره ۲ مسیـر پیشنهادی بصورت اتصال ترکیبی حوزچه ای و آنتنی مشخص شده است
.
با پيشنهاد مسير جديد که به صورت صرفاً آنتنی یا مسیر ترکیبی (حوزچهای و آنتنی) مشخص شده است.
با ارتباط مراكز استانها به صورت آنتني به آبراه ايرانرود، ضمن فراهم آوردن ارتباط دريايي بينالمللي براي بسياري از شهرهاي داخل كشور موجبات اتحاد و همدلی تمامي ايرانيان داخل و خارج كشور براي نفع جمعی و کلی نقاط مختلف کشور با اجرايي شدن آن را به همراه عزمي ملي فراهم خواهيم آورد.
.
«پیشنهاد می شود که مسیر پیشنهادی با کارشناسی بیشتـری جانمایی گردد»
لیست مسیرهای پیشنهادی بصورت حوزچه ای و آنتنی – توسعه فازهای اولیه طرح ایرانرود
.
۱٫توسعه و احياي جازموريان به درياچهي توريستي.
۲٫ايجاد درياچه در منطقهي دشت لوت.
۳٫تبديل نصرتآباد (استان سيستان) به بندرگاه.
۴٫تبديل بم (استان كرمان) به بندرگاه.
۵٫تبديل سيـرج (استان كرمان) به بندرگاه.
۶٫اتصال و توسعه درياچه هامون به بندرگاه و درياچهي توريستي.
۷٫ايجاد بندرگاه و افزايش موفقيت راهبري مرز مشترك سه كشـور.
۸٫ايجاد درياچه در منطقه كويـر طبس.
۹٫تبديل طبس (استان خراسان جنوبي) به بندرگاه.
۱۰٫تبديل نالينـو (استان خراسان جنوبي) به بندرگاه.
۱۱٫ايجاد درياچه در منطقهي شرقي دشت كويـر.
۱۲٫تبديل كاشمـر (استان خراسان رضوي) به بندرگاه.
۱۳٫ايجاد بندرگاه و افزايش موقعيت راهبري مرز مشترك در يزدان.
۱۴٫تبديل مشهد (استان خراسان جنوبي) به بندرگاه.
۱۵٫احياء درياچهي بزنگان سرخس به درياچهي توريستي.
۱۶٫ايجاد بندرگاه و افزايش موقعيت راهبري مرزي در شهر سرخس.
۱۷٫ایجاد بندرگاه در منطقه بندر چادرملو (استان یزد).
۱۸٫تبديل علیان دامغان (استان سمنان) به بندرگاه.
۱۹٫ايجاد درياچه در منطقهي غربي دشت كوير.
۲۰٫تبديل سرخه (استان سمنان) به بندرگاه.
۲۱٫تبديل جوادآباد ورامين (استان تهران) به بندرگاه.
۲۲٫توسعه و احياي درياچه حوضسلطان به منطقه توريستي.
۲۳٫تبديل فرجآباد قم (استان قم) به بندرگاه.
۲۴٫تبديل آران و بيدگل كاشان (استان اصفهان) به بندرگاه.
۲۵٫تبديل نايين (استان اصفهان) به بندرگاه.
۲۶٫تبديل اردكان (استان يـزد) به بندرگاه.
۲۷٫تبديل چاه خاور بافق (استان يـزد) به بندرگاه.
۲۸٫توسعه و احياي باتلاق گاوخوني به درياچهي توريستي با خط لوله.
۲۹٫توسعه و احياي دو درياچه به درياچهي توريستي با خط لوله.
۳۰٫تبديل قلعهنور وروداب سبزوار (استان خراسانرضوي) به بندرگاه.
۳۱٫تبديل جاجرم اسفراين (استان خراسان شمالي) به بندرگاه.
۳۲٫تبديل جهانآباد شاهرود (استانسمنان) به بندرگاه.
۳۳٫تبديل بجنورد (استان خراسانشمالی) به بندرگاه.
اگر در تاريخ، تمدن هاي ايران ، مصر ، چين و روم و شكل گرفته، ابتدا به جهت همت و اراده آن ها در راهيابي به آب هاي آزاد و گسترش قدرت و توانشان به ساير نقاط بوده، كه به سبب به دست آوردن اين امتيازات راهبردي موجبات خلق شگفتي هايی چون :
.
كانال سوئز و تخت جمشيد توسط داريوش کبير، ديوار چين توسط سلسه هان، اهرام ثلاثه توسط فراعنه و بنای کولوسئوم توسط امپراطوری روم شده است.
.
در كنار ارائه مسير جديد آبراه ايرانرود، پيشنهاد مي گردد كه ضمن اجرايي شدن اين طرح عظيم در جمهوري اسلامي ايران، این آبراه را به عنوان شاخص تمدن ایران نوین (جمهوری اسلامی ایران) و با نام آبراه تمدن خليج فارس به جهانيان معرفي نموده و در نقشه هاي جديد كتاب هاي آموزشي آن را ثبت و با به كارگيري از اين نام در ترددهاي بينالمللي، اين مسير (آبراه تمدن خليج فارس) كه موجب فخر ايرانيان خواهد بود و نام خليج فارس را جاودانه تر سازيم.
.
#iranroud
#Iran_rood
.
#iranroud