حق مالکانه یک معلم از دارایی‌های ملکی و مالی صندوق ذخیره فرهنگیان

✅حق مالکانه یک معلم از دارایی‌های ملکی و مالی #صندوقذخیرهفرهنگیان، بعد از گذشت ۳۰ سال عضویت چه مبلغی است؟

✅صندوق ذخیره فرهنگیان در سال ۱۳۷۴ با هدف رفع مشکلات معیشتی فرهنگیان به ويژه  در دوران بازنشستگی شکل گرفت و با قطره قطره سرمایه آنان، در حال حاضر با داشتن سهام بیش از ۵۰ هلدینگ نفتی و… به عنوان يكى از بزرگترین صندوق‌های سرمایه گذاری کشور محسوب می‌شود. متاسفانه شيوه نادرست مدیریت صندوق كه به صورت هیات امنایی و توسط مدیران حکومتی و انتصابی اداره می‌شود، باعث شده که  بعد از گذشت ۳۰ سال هنوز هم سهم مالکانه اعضای آن مشخص نباشد. این شیوه نادرست و غیر شفاف برای فرهنگیان چنان است که به صراحت باید گفت: فقط فرهنگیان هستند که از منابع سرشار این اقیانوس بیکران مالی، منتفع نشده‌اند!

✅حال اين پرسش سال‌هاست که در اذهان عمومى اعضای صندوق مطرح است كه نگارنده، آن را به فریاد تبدیل می‌كند:
آيا سهم هر معلم از ارزش حق مالکانه  صندوق ذخیره فرهنگیان، به طور میانگین به ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد؟

✅اکنون یک پیشنهاد اخلاقى برای وزیر آموزش و پرورش: با كناره‌گيرى از پست رياست هیات امنای صندق ذخیره فرهنگیان به اين روش فاجعه بار مديريتى حکمرانی بد و اشتباه ۳۰ سال گذشته خاتمه داده و حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار معلم عضو صندوق را خوشحال کنید.

✅به عبارتی بهتر است به صورت عملی با تغییر اساسنامه صندوق از هیات امنایی (مدیران منتصب حکومتی) به هیات مدیره‌ای (مدیران منتخب معلمان) موافقت نمایید و بگذارید منتخبان واقعی معلمان، ارزش حق مالکانه و  سهم بورسی هلدینگ‌های صندوق را برای هر یک از  اعضای صندوق مشخص و شفاف سازی نمایند.

✅بی شک همانا دل کندن از سرمایه‌های بدون حساب و کتاب  صندوق ذخیره فرهنگیان فقط و فقط از انسان‌های وارسته و شریف بر می‌آید. اما اگر چنین مدیرانی در دستگاه‌های حکومتی با چراغ گرد شهر، یافت نمی‌شوند، صاحبان ذی حق، برای احقاق حقوق خود با مطالبه‌گری و پیگیری مداوم و خستگی ناپذیر به این چرخه معیوب پایان خواهند داد.


مسعود_فرهیخته

حتما ببینید

دانلود صرافی بینگ ایکس + لینک دانلود BINGX

انتخاب صرافی خارجی ارز دیجیتال برای تریدرها و سرمایه‌گذاران ساکن ایران، یک دغدغه‌ی بزرگ است. …

سفارش حضرت رضا(ع) به زیارت قبور ائمه بقیع (ع)

در سیره امام رضا(ع) در چند موضع، سفارش و توصیه‌هایی درخصوص این قبرستان مقدس وجود …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi