تصاویر جدید از اختفاء صدها هزار خودرو داخلی

درحالی که طی چند روز گذشته تصاویر ایران خودرو آذرشهر تبریز موجی از انتقادات را به گستاخی و سوء استفاده خودرو سازان داخلی ایجاد کرد تصاویر جدیدی از سایر پارکینگهای خودرو سازان داخلی دست مسئولان خائن دو شرکت عمده خودروساز داخلی یعنی ایران خودرو و سایپا را رو کرد و تدوین قوانین جدید برای بازار خودرو و تولید خودرو را ضروری نموده است

در ادامه تصاویر جدیدی از صدها هزار خودرو احتکار شده در پارکینگهای ایران خودرو و سایپا در شهرهای تهران مشهد شیراز و تبریز را خواهید دید

بدون شک نهادهای اطلاعاتی و نظارتی کشور از وجود چنین پارکینگهایی مطلع بوده ومعلوم نیست با چه ملاحظاتی این تصاویر را تا کنون رسانه ای نکرده اند

سوء استفاده از شعار حمایت از کالای ایرانی و تمسخر مصرف کنندان داخلی از سوی شرکتهای خودرو ساز داخلی باعث شده است تا لقب صنعت حرام برازنده خودرو سازی کشور باشد

در حالی که طی سالهای گذشته مصرف کنندگان داخلی چوب سیاستهای بی منطق دولتها از خودروسازان ایرانی نما را با تمام وجود بر بدن نحیف خود حس میکرد طی ماهها و به خصوص هفته های اخیر عرضه قطره چکانی خودرو به بهانه افزایش نرخ ارز کوس رسوایی ادعای پوچ داخلی بودن برخی خودروها ، گوش فلک را نیز کر کرده است

در این شرایط تنها راه باقی مانده برای سازمان امنیت ملی جهت جلوگیری از کینه عمومی نسبت به مسئولان حاکم به خاطر ۴۰ سال دروغگویی و فریب ، همچنین نظام سیاستگذاری خودرو در کشور تغییر تعرفه واردات خودروهای با کیفیت و معتبر کشورهای مطرح و صاحب تکنولوژی در جهت بازیابی اعتماد از دست رفته مردم نسبت به مسئولان نظام خواهد بود

بدون شک ارتقاء رفاه مردم ایران به خصوص نسل جوان جامعه از طریق بالابردن کیفیت خودرو مصرفی از طریق ازاد سازی واردات خودروهای با تکنولوژی روز با تعرفی صفر درصد در حال حاضر پتانسیل بالایی برای بالابردن محبوبیت نظام سیاسی حاکم خواهد داشت

بیش از ۶۰ سال از صنعت خودرو سازی کشورمان میگذرد و طی این مدت قابل توجه و به خصوص طی سه دهه اخیر بیشترین حمایت از این صنعت از سوی دولت و ملت ایران صورت گرفت به امید اینکه محصولاتی برازنده ایرانیان توسط خودرو سازان داخلی و البته با قیمتهای مناسب به جهت داخلی بودن ارائه شود.
متاسفانه حمایتهای بی حد و حصر دولت و ملت از خودروسازان داخلی این صنعت را مانند بچه های لوس و بی اراده و بی مسئولیت بار آورده تا حدی که حتی توان رقابت با خودروسازان درجه چندم چینی و هندی را هم پس از آشفته بازار قیمت ارز که به طبع آن باید محصولات داخلی در خارج از کشور قابل رقابت پذیر تر باشد ندارند.
با یک حساب سر انگشتی یک مصرف کننده داخلی هم اکنون نسبت به سال گذشته در همین روزها قیمتی بیش از ۶ برابر ارزش واقعی یک خودرو خارجی را در مقایسه با قیمت جهانی آن میپردازد و همه اینها فقط به خاطر حمایت از این صنعت لوس و ننر هست.
صنعتی که با وعده های بی سرانجام و سرهم بندی محصولات مونتاژی خود از این آب گل آلود ماهی میگیرد.

شاید نقطه سرآغاز این آشفته بازار را بتوان به زمانی گره زد که یکی از وزیران صنعت و معدن در دوران سازندگی با مدرک فوق دیپلم سیاستهای حمایتی خود از صنعت خودرو سازی کشور را نهادینه کرد و اکنون نیز پس از حدود ۲۰ سال در همین پست و البته با مدرک دکتری این راه را ادامه میدهد.

 

اکنون که قیمتهای خودروهای بی کیفیت داخلی مانند پراید، پارس ، دنا ، تندر ۹۰ ، ۲۰۷ و …. سر از قیمتهای۴۵ ،  ۸۰ و ۹۰ و ۱۱۰ میلیونی درآورده اند آیا وقت آن نرسیده تا تعرفه واردات خودروهای خارجی برداشته شود

واقعا تا کی این ملت مظلوم به خاطر منافع چند نفر باید جان خود را در جاده های کشور به خطر بیندازند و به دلیل سیاستهای ظالمانه مسئولین کشور بیشترین قربانیان جاده ای را تقدیم این صنعت حرام کنند

چرا هنوز مسئولین این کشور ملت خود را لایق استفاده از خودروهای روز دنیا با قیمتهای معقول نمیدانند

چرا دل مسئولین این کشور به حال محیط زیست خسته از دود ناشی از احتراق موتورهای پر مصرف خودروهای پیر و خسته داخلی نمیسوزد

چرا هنوز در این کشور یک کارمند دولتی با حقوق دریافتی خود و قیمتهای فعلی بازار خودرو باید حداقل ۵ سال پس انداز کند تا بتواند یک خودرو معمولی برای استفاده خانوادگی خود تهیه کند

دیدگاهتان را بنویسید