داستان سقوط بیت کوین/ این بار چینی‌ها کار دست بیت کوین‌بازها دادند

حدود یک هفته‌ای است که شاهد عرضه و تشکیل صف فروش سنگین در بازار بیت کوین هستیم و امروز هم بیت کوین رقم زیر ۳۹ هزار دلار را هم لمس کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، از هفته پیش که ایلان ماسک با یک توئیت یک کلمه‌ای به سقوط ۱۰ درصدی بیت کوین منجر شد، طی ۷ روز قیمت این ارز مجازی بیش از ۳۰ درصد سقوط کرده است. چند روز پیش یک کاربر توئیتر نوشته بود که زمانی که بیت کوین‌بازها بفهمند شرکت تسلا بیت‌کوین‌هایش را در سقف قیمت فروخته، به سر خود خواهند زد.

ماسک در توئیتر با یک کلمه «واقعا» به این توئیت واکنش نشان داد و بلافاصله قیمت بیت کوین بیش از ۱۰ درصد سقوط کرد. البته ایلان ماسک پس از ساعتی نوشت که شرکت تسلا بیت کوین‌هایش را نفروخته، اما این مسئله نتوانست معصومیت از دست رفته بیت کوین را جبران کند. 

به گزارش فرانس ۲۴، حالا که ایلان ماسک ساکت شده و چند روزی است کاری به بازار ارزهای مجازی و بیت کوین ندارد، این بار چینی‌ها شوک سنگینی را به ارزهای مجازی وارد کردند. چند ساعت پیش دولت چین اعلام کرد که قرار نیست از ارزهای مجازی در تراکنش‌های مالی در این کشور استفاده شود و نسبت به هر گونه معامله با این ارزهای مجازی به صورت پنهانی هشدار داد.

این مسئله هم باعث شد تا بیت کوین بیش از ۱۰ درصد دیگر سقوط کند و رقم ۳۸ هزار و ۵۰۰ دلار را هم لمس کند. البته از سال ۲۰۱۹ تراکنش مالی با استفاده از ارز مجازی در چین ممنوع شده است تا از این طریق هم از انتقال پول به خارج از چین جلوگیری شود و هم جلوی پولشویی با استفاده از ارزهای مجازی گرفته شود. البته تا آن موقع بیش از ۹۰ درصد معاملات با استفاده از ارزهای مجازی در جهان در این کشور بزرگ آسیایی انجام می‌شد. 

به گزارش CNBC، حدود یک هفته‌ای است که شاهد عرضه سنگین و صف فروش بیت کوین در بازار جهانی هستیم. قیمتی که امروز بیت کوین با سقوط ۱۳ درصدی ۳۸ هزار و ۵۸۵ دلار را دید،‌ از فوریه امسال تاکنون بی‌‌سابقه بوده است. اخبار منفی طی هفته گذشته اصلی‌ترین دلیل سقوط قیمت بیت کوین در روزهای اخیر به شمار می‌رود. 

در کنار توئیت ایلان ماسک اعلام این خبر که تسلا دیگر قصد ندارد خودروهای خود را به بیت کوین بفروشد نیز یکی دیگر از دلایلی بود که باعث شد تا شاهد خروج سنگین از بازار بیت کوین باشیم. در باره اقدام اخیر چین هم می‌توان گفت که رویکرد سخت آنها در قبال ارزهای مجازی چیز تازه‌ای نیست. در سال ۲۰۱۷ هم آنها کارگزاری‌های بزرگ ارزهای مجازی در این کشور را بستند و عرضه اولیه ارزهای مجازی را هم ممنوع کردند. 

در حالی که زمانی چینی‌ها بزرگ خاندان بازار جهانی ارزهای مجازی محسوب می‌شدند، همین اقدامات دولت چین باعث شد تا نفوذ آنها در این بازار به شدت کاهش یافته و تمام فعالیت‌ها در این زمینه به خارج از این کشور منتقل شود. علیرغم سقوط حدود ۴۰ درصدی قیمت بیت کوین طی هفته‌های گذشته، اما قیمت این ارز مجازی هنوز نسبت به ابتدای امسال ۴۰ درصد و نسبت به ۱۲ ماه گذشته ۳۲۰ درصد بالاتر است.

به گزارش مانی کنترل، امروز سه نهاد چینی شامل انجمن ملی فعالیت‌های مالی اینترنتی چین، انجمن بانک‌های چین و انجمن پرداخت و کلرینگ چین به صورت همزمان و طی بیانیه‌ای هشدار دادند که طبیعت احتکارآمیز بازار ارزهای مجازی به شدت در حال وارد کردن خدشه به امنیت دارایی مردم و ایجاد اختلال در نظم طبیعی اقتصادی و مالی در این کشور است. 

به گزارش بیزینس اینسایدر، بسیاری از فعالان بازار هم پیش بینی کرده بودند که تا ژوئن سال جاری شاهد سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۴۰ هزار دلار خواهیم بود.

مدیر یک شرکت کارگزاری در این باره گفته بود که طی روزهای گذشته سیاست خرید در کف قیمتی در میان معامله‌گران بیت‌کوین ضعیف شده و مشخص بود که سرمایه‌گذاران این دفعه بسیار نسبت به اوضاع بدبین بوده‌اند. 

سه مدیر کارگزاری دیگر نیز گفته‌اند که پیش بینی کرده بودند که تا ماه ژوئن قیمت بیت کوین ۳۵ تا ۵۰ هزار دلار در نوسان باشد. 

حتما ببینید

رژیم صهیونیستی قبرس را هم می‌خواهد اشغال کند؟

رسانه‌های ترکیه خبر داده‌اند که اشغال‌گران صهیونیست در قبرس هم مشغول خرید زمین و مالکیت …

برگزاری باشکوه کمپین شب یلدا در صرافی ارز دیجیتال مکسی

تا سقف ۱۶۰۰ تتر بونس ویژه کمپین شب یلدای صرافی بین المللی mexc برای کاربران …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi