استخراج یک بیت کوین چقدر طول می کشد؟

بیشتر استخراج کنندگان به یک استخر استخراج ملحق می شوند و در پاداش ها و زیان و ضررها با هم سهیم می شوند. چندین سال طول می کشد تا یک ریگ استخراج بتواند یک بیت کوین را استخراج کند.

بیشتر استخراج کنندگان به یک استخر استخراج ملحق می شوند و در پاداش ها و زیان و ضررها با هم سهیم می شوند. چندین سال طول می کشد تا یک ریگ استخراج بتواند یک بیت کوین را استخراج کند.

استخراج بیت کوین فرایندی است که در آن کامپیوترهای قدرتمند برای کشف یک بلاک بیت کوین و دریافت پاداش با هم رقابت می کنند.

با استفاده از یک دستگاه استخراج اسیک قوی مانند آنتماینر S19 Pro ، حدود ۱۲۰۰ روز طول می کشد تا بتوان یک بیت کوین از طریق استخر استخراج تولید کرد.

استخراج به صورت انفرادی می تواند برای استخراج کنندگان بازدهی بیشتری داشته باشد، اما از آنجایی که پاداش های کمتری دریافت می کنند، احتمال ضرر و زیان بیشتری دارند.

بیت کوین از الگوریتم اجماع اثبات کار(PoW) برای امنیت شبکه خود استفاده می کند. این بدان معناست که مانند بسیاری از ارزهای رمزنگاری دیگر، گروهی از استخراج کنندگان بلاک ها را کشف و تراکنش های در حال انتظار را به آنها اضافه می کنند.

فرایند کشف بلاک که تقریبا ۱۰ دقیقه برای هر بلاک طول می کشد، نیز منجر به تولید تعداد ثابتی بیت کوین در هر بلاک جدید می شود. در حال حاضر، ۶٫۲۵ بیت کوین پاداش برای هر بلاک تعیین شده است. اما تقریبا هر چهار سال یک بار (هر ۲۱۰۰۰۰ بلاک) این پاداش نصف می شود و تعداد بیت کوین های هر بلاک تازه کشف شده کاهش می یابد.

این تعداد بیت کوین به استخراج کننده ای (یا استخراج کنندگان استخر استخراج) که بلاک را کشف کرده، پاداش داده می شود.

اگر چه برای کشف هر بلاک ۱۰ دقیقه زمان لازم است و استخراج کننده برای کشف موفقیت آمیز یک بلاک ۶٫۲۵ بیت کوین پاداش دریافت می کند، اما بدانید که کل شبکه بیت کوین در فرایند کشف این بلاک با هم رقابت می کنند.

این بدان معناست که فقط یک استخراج کننده در کل شبکه موفق به کشف این بلاک می شود و چون ده ها هزار استخراج کننده بیت کوین در حال انجام عملیات هستند، شانس کشف بلاک به صورت انفرادی بسیار پایین است.

به همین دلیل، اکثر قریب به اتفاق استخراج کنندگان بیت کوین به یک استخر استخراج ملحق می شوند و نرخ هش خود را با هم یکی می کنند تا شانس بیشتری برای کشف یک بلاک داشته باشند. سپس، صرف نظر از این که کدام استخراج کننده واقعا بلاک را کشف کرده، پاداش ها به طور مساوی در کل استخر توزیع می شود.

در نتیجه، یک استخراج کننده که ۱ درصد از نرخ هش یک استخر را به خود اختصاص می دهد، ۱ درصد از پاداش بلاک آن را نیز دریافت می کند.

در حال حاضر، F2Pool بزرگترین استخر از لحاظ سهم نرخ هش است و در حدود ۲۰٫۵۲ اگزاهش از کل نرخ هش ۱۲۳٫۳۹ اگزاهش در ثانیه را تامین می کند. این سهم ۱۶٫۶ درصدی نرخ هش نشان می دهد که حدود ۱۶٫۶ درصد از کل بیت کوین های تازه استخراج شده توسط این استخر تولید شده اند و معادل ۱۴۹٫۴ بیت کوین در روز است.

یک استخراج کننده که ۱ درصد از نرخ هش استخر (تقریبا ۲۰۵ پتاهش در ثانیه) را داشته باشد، حدود ۱٫۴۹۴ بیت کوین در روز پاداش دریافت می کند. این بدان معناست که با سطح سختی فعلی شبکه، نرخ هش یک استخراج کننده باید حدود ۱۳۲ پتاهش در ثانیه باشد تا بتواند به طور متوسط ۱ بیت کوین در روز استخراج کند.

به بیان ساده تر، این معادل ۱۲۰۰ ریگ استخراج آنتماینر S19 Pro ( یکی از سریع ترین دستگاه های استخراج اسیک حال حاضر) است. هزینه کل این تعداد دستگاه با فرض قیمت واحد ۲۰۰۰ دلار در هر کشور، احتمالا حدود ۲٫۴ میلیون دلار خواهد بود.

برای کسانی که بودجه کمتری دارند و تنها با یک دستگاه آنتماینر S19 Pro به کار استخراج در استخر می پردازند، در کل ۱۲۰۰ روز طول می کشد تا ۱ بیت کوین پاداش دریافت کنند. به عبارت دیگر پاداش آنها ۰٫۰۰۰۰۸۳۳ بیت کوین در روز است.

برای محاسبه مدت زمان دریافت پاداش ۱ بیت کوین با استفاده از یک ریگ استخراج می توان نرخ هش آن را در معادله زیر وارد کرد:

۱تقسیم بر نرخ هش(پتاهش بر ثانیه)* ۰٫۰۰۷۶

نتیجه آن تعداد روزهایی است که طول کشیده تا ۱ بیت کوین با سطح سختی فعلی تولید شود.

اگرچه بیشتر استخراج کنندگان بیت کوین تمایل به پیوستن به استخر استخراج دارند، اما استخراج به صورت انفرادی نیز امکان پذیر است.

برخلاف استخرهای استخراج که اساسا سود منظم و کمتری را تضمین می کنند و احتمال ضرر و زیان در فرایند استخراج را از بین می برند، استخراج انفرادی بیشتر شبیه یک قمار است و در عین حال می تواند پاداش بیشتری هم داشته باشد. چون استخراج کنندگان انفرادی کارمزدی به استخر استخراج پرداخت نمی کنند، سودآوری کلی فرایند استخراج (مخصوصا برای کسانی که قدرت استخراج قابل توجهی دارند) می تواند کمی بیشتر از استخر باشد.

از نظر آماری، یک استخراج کننده انفرادی که به دنبال تولید ۱ بیت کوین در روز است، باید بیش از ۰٫۱۱ درصد کل نرخ هش بیت کوین را تقبل کند. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، این معادل حدود ۱۳۲ پتاهش در ثانیه یا خروجی کلی ۱۲۰۰ دستگاه استخراج آنتماینر S19 Pro است. به طور متوسط این عملیات استخراج بلاکی را با پاداش ۶٫۲۶ بیت کوین در هر ۶٫۲۵ روز کشف خواهد کرد.

از آنجا که حتی عملیات استخراج توسط ۱۲۰۰ ریگ تقریبا یک هفته طول می کشد تا یک بلاک را کشف کند، استخراج کنندگانی که تنها چند دستگاه دارند، احتمالا سال ها بدون کشف یک بلاک به کار خود ادامه می دهند و این امر در بسیاری از موارد منجر به ضرر و زیان زیاد آنها می شود.

منبع: کوین سرا

حتما ببینید

یک زوج ایرانی ازدواج خود را با مهریه بیت کوین ثبت کردند.

نوید که به‌تازگی زندگی مشترک خود را با سمیه آغاز کرده است، گفت که از …

صرافی MT.Gox میزبان نخستین دادوستد بیت کوین

در روز ۱۷ ژوییه ۲۰۱۰ (۲۶ تیر ۸۹)، اولین معامله در صرافی MT.Gox انجام و …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi