سخن محمد ابوالحسنی تهیه کننده دیرین دیرین پیرامون اعتراضهای گسترده اخیر

عده‌ای مدت‌ها دنبال فیلتر تلگرام بودند و بالاخره بهانه‌‌ی آن جور شد. حال بگویید از فیلتر تلگرام چه سودی عایدتان‌شد؟

آن‌ کانال “اسمش را نَبر” که در کمتر از یک روز بیش از یک‌میلیون عضو واقعی دیگر گرفت!

اگر دیروز روی گوشی مردم فقط یک تلگرام نصب بود، امروز به لطف شما، یک‌تلگرام و یک فیلتر شکن نصب کرده‌اند!سوگمندانه، هنوز فضای مجازی را نشناخته‌اید. در این توهم بودید که با فیلتر تلگرام، مردم فوج فوج به پیام‌رسان‌ داخلی‌ روی می آورند اما فقط چند هزار عضو بیشتر نگرفتند.

شما به راحتی، هزاران کسب و کار استارتاپی کوچک که در طی این‌ چند سال هزاران شغل درست کرده بودند را، یک‌ شبه نابود کردید. درحالی‌‌که همین بیکاری، مردم معترض را به خیابان‌ها کشاند!کاش این درک را داشتید و در کنار هزینه‌های سرسام آور مراقبت و فیلترینگ، کمی هم روی آموزش “سواد رسانه‌ای” سرمایه‌گذاری می ‌کردید.

گرانی، بیکاری، فساد و… موضوع “دیرین دیرین” های زیادی بود که ساختیم و فقط به آن خندیدند!
مشکلاتی که گفتیم و نشنیدند، تا این که مطالبات به کف خیابان‌ها کشیده شد.خارج نشین‌ها، سرویس‌های امنیتی مخالف و رسانه‌هایشان، بی‌کار ننشستند، تجمع‌ها را به آشوب کشاندند، جریان مطالبات مردمی را منحرف و در نهایت زمینه تحریم‌های بیشتر ایران را فراهم کردند.

همه می‌دانیم، پیگیری مطالبات تنها در بستر امنیت امکان پذیر است.کافیست دور موج‌سوارها را خالی کنیم و پس از تامین امنیت، به جد پی‌گیر مطالباتمان باشیم و دولت هم نه در وعده که در عمل، نسبت به حل مشکلات مردم اقدام کند

یک نکته قابل تامل:
یکی از شاخصهای اعتماد هر ملتی به حکومت خود استفاده از نرم افزارهای اجتماعی است و مطمئنا میزان استقبال مردم طی این چند روز به نرم افزارهای داخلی مانند سروش و مقایسه آن با میزان افرادی که هنوز با استفاده از فیلتر شکن و vpn در تلگرام و اینستاگرام و فیسبوک و سایر شبکه های خارجی مانده اند ، میزان اعتماد مردم ایران به حکومت و نظام سیاسی حاکم را در دسترس کارشناسان و برنامه ریزان معاند خارجی قرار خواهد داد و متاسفانه باید اعتراف کرد فیلتر تلگرام و نرم افزارهای مشابه دامی بود که مسئولین کشور ناخواسته در آن گرفتار شدند

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi