تهیه گزارش نهایی درباره انتقال آب عمان به فلات مرکزی

محمد دامادی رئیس کمیته آب و فاضلاب کمیسیون عمران مجلس با اشاره به آخرین وضعیت بررسی موضوع انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان و فلات مرکزی در کمیته آب و فاضلاب مجلس، گفت: این کمیته در ماه های اخیر نشست های متعددی را با حضور کارشناسان و مسئولان مربوطه برای بررسی ابعاد مختلف این موضوع برگزار کرد و خوشبختانه نتایج و اطلاعات خوبی در این عرصه به دست آمده است.

مأموریت دکتر لاریجانی به کمیته آب و فاضلاب مجلس برای تدوین گزارش نهایی درباره انتقال آب دریای عمان به فلات مرکزی

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی از مأموریت دکتر لاریجانی رئیس مجلس به کمیته آب و فاضلاب کمیسیون عمران مجلس برای تدوین گزارش نهایی درباره انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان و فلات مرکزی خبر داد و افزود: اخیرا دکتر لاریجانی ضمن استماع گزارش ها و توضیحات مرتبط با فعالیت کمیته، اعلام کرد که در رابطه با موضوع انتقال آب گزارش جامعی تدوین شود تا در نهایت به یک جمع بندی و استراتژی جامع برای اجرای پروژه دست بیابیم.

جمع‌بندی مثبت کمیته آب و فاضلاب مجلس در رابطه با انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی

دامادی ادامه داد: کمیته آب و فاضلاب مجلس در رابطه با انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی به جمع بندی مثبت دست یافته و حال دولت باید زمینه را برای اجرای این پروژه فراهم کند.

گزارش مجلس درباره پروژه انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی تا سه هفته آینده آماده می شود و بعد از آن با هماهنگی میان مجلس و دولت، این پروژه عملیاتی شود، زیرا در شرایط کنونی استان های فلات مرکزی و استان های شمالی شرقی کشور به شدت به مشکل کمبود آب مواجه هستند

وی تصریح کرد: گزارش مجلس درباره پروژه انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی تا سه هفته آینده آماده می شود و بعد از آن با هماهنگی میان مجلس و دولت، این پروژه عملیاتی شود، زیرا در شرایط کنونی استان های فلات مرکزی و استان های شمالی شرقی کشور به شدت به مشکل کمبود آب مواجه هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: علت اصلی بروز خشکسالی در کشور، تغییرات اقلیمی است، حال این احتمال می رود که این تغییرات تا ۲۰ سال آینده تداوم داشته باشد، از این رو راه کار مناسبی برای مقابله با خشکسالی و تأمین آب تدوین شود.

ورود بخش خصوصی برای اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی ضروری است

رئیس کمیته آب و فاضلاب کمیسیون عمران مجلس با اعلام اینکه ورود بخش خصوصی برای اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی ضروری است، گفت: این پروژه تنها برای تأمین آب شرب استان ها نیست، بلکه آب مورد نیاز صنایع نیز تأمین خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi