یک نامه برای دو رئیس جمهور

به نام خدا

 

رئیس جمهوران آمریکا و ایران آقایان ترامپ و روحانی

سران دو جامعه مدعی تمدن و فرهنگ

سلام و درود بر شما

اکنون که  بهار سلامتی و رفاه ، تمام وجود شما را در برگرفته و زمستانهای متمادی  ، واژه مقدس پدربزرگ را شایسته موی سپیدتان نموده است به اندازه سهم خود از منشور حقوق شهروندی ، می خواهم شما را مخاطب  خود قرار دهم . نوشتن این چند سطر دقایقی از وقتم را خواهد گرفت اما امیدوارم توجه شما به محتوای آن در این دقایق خلاصه نشود.

آقایان ترامپ و روحانی

هردوی شما مسیر دشواری را برای صعود به قله مدیریت کشور خود پشت سر گذاشته اید که به تنهایی برای ولایت و سرپرستی جامعه جهانی ناکافی است ، یکی از مسیر تجارت و بازرگانی و دیگری از راه مبارزات سیاسی و علوم دینی ، شرایطی لازم ولی ناکافی برای سرپرستی جامعه جهانی ، ولی اکنون این جایگاه به رسم امانت و برای مدت کوتاهی در اختیار شما قرار گرفته است.

بدیهی است هر دوی شما به فکر امنیت و رفاه مردم تحت حکومت خود باشید و میدانم هر دوی شما نیز به پشتوانه پیشرفته ترین تسلیحات نظامی که دراختیار گرفته اید و گاه و بیگاه  نیز آن را به رخ می کشید ، برای دفاع از مرزهای سرزمینتان دست به هر اقدامی بزنید ، اما بهتر است یاد آوری کنم خدا بر روی زمین مرزی قرار نداد و این مرزها،  ساخته انسان و مقدمه  و ابزار تکبر او و محل رفت و آمد و منزل  شیاطین هستند ، پس لازم می دانم به عنوان فرزند کوچک شما بگویم از این شیاطین برحزر باشید .

خوشبختانه هر دوی شما دفاع از مظلوم را وظیفه انسانی خود میدانید که البته مصداق مظلوم برای هر کدام از شما تعریف متفاوتی دارد اما آنچه مسلم است کودکان و محیط زیست بیشترین سهم از دفاع را از هردوی شما خواهند خواست  .

در طول  حیات بشر ، زمین و آسمان هیچ گاه سفره خود را اینگونه بر روی انسان نگشوده است که اکنون شاهد آن هستیم و مسلما  الطاف خدا ، شما و مردم شما را در برگرفته است ولی متاسفانه نمیفهمم چرا گاهی اوقات نعمتهای بی دریغ الهی را برای خود و دیگران حرام می کنیم !

آقایان

نمیدانم اکنون که  باوجود رسانه های متنوع ،  تصمیم هر کدام از شما امواجی فراتر از سقف امنیت و آرامش مردمتان ایجاد میکند چقدر توان مهارو کنترل آن را خواهید داشت ولی میدانم هیچ سدی مانند لبان شما و هیچ سپری مانند انگشتان شما قدرت جلوگیری از ایجاد و مقابله با آن را ندارد.

درخت چند هزار ساله فرهنگ و تمدن بشر که فاصله ریشه تا شاخ و برگ آن به پهنای اقیانوس ها و قاره ها گسترده شده است اکنون به امید شکوفه زدن و باروری ، نیازمند عشق و مهربانی شماست و بقا یا نابودی این درخت کهنسال در گرو تصمیمات شما که در انتظار چیدن میوه هایش هستید می باشد

تنوع در رنگ ، نژاد و زبان بشر نیز حاصل همین عشق و مهربانی پدران و مادران ما در طول هزاران سال بوده است و اکنون همین تفاوتها انگیزه فرزندان انسان برای ابرازعلاقه و دوستی با یکدیگر است.

میدانم جناب ترامپ در انتظار فرزند اسحاق و جناب روحانی منتظر فرزند اسماعیل است و نیک میدانم ابراهیم از اینکه شما دو نفر شیفته فرزندان او هستید به خود می بالد.

پس سلام بر مسیح و سلام بر مهدی و دعای ابراهیم بدرقه راهتان باد

فرزند کوچک شما حمید رابعی

NEWTOOS.IR

حتما ببینید

رژیم صهیونیستی قبرس را هم می‌خواهد اشغال کند؟

رسانه‌های ترکیه خبر داده‌اند که اشغال‌گران صهیونیست در قبرس هم مشغول خرید زمین و مالکیت …

برگزاری باشکوه کمپین شب یلدا در صرافی ارز دیجیتال مکسی

تا سقف ۱۶۰۰ تتر بونس ویژه کمپین شب یلدای صرافی بین المللی mexc برای کاربران …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi