دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) با انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما نسبت به تعطیلی برنامه تلویزیونی «ثریا» واکنش نشان دادند.

متن کامل نامه سرگشاده دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) خطاب به علی عسکری که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته، به شرح زیر است:

باسمه تعالی

جناب آقای دکتر علی عسگری، ریاست محترم سازمان صدا و سیما؛

چندی است که خبر­هایی پیرامون افزایش فشار­های سازمان صدا و سیما بر برنامه تلویزیونی ثریا و تنگ شدن عرصه برای فعالیت جمعی از جوانان مومن و انقلابی در این برنامه ارزشی و پر­مخاطب به گوش می­رسد. بدیهی است که این فشار­­ها از طرف برخی ارگان‌های دولتی و غیر دولتی که به تبع روشن­گری‌های صورت‌گرفته در این برنامه، منافع اقتصاد لیبرالیشان به خطر افتاده است بر سازمان صدا و سیما وارد می­شود؛ با این وجود انتظار دانشجویان انقلابی از جناب­عالی به عنوان ریاست سازمان این است که نه تنها در برابر این فشار­ها ایستادگی نمایید بلکه با حمایت قاطع از تولید این‌گونه برنامه‌ها و تقویت صراحت بیان آنان به پیشرفت و صیانت از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی یاری رسانید؛ باشد که بار دیگر شاهد بازگشت روحیه محافظه‌­کاری که در برخی دوره‌های قبلی سازمان صدا و سیما وجود داشته است نباشیم.

این انتظار بدنه دانشجویی از حضرت‌عالی و دیگر مدیران صدا و سیما نه از روی سلیقه‌گرایی و احیانا حزب بازی‌های سیاسی بلکه با استناد به اسناد بالادستی سازمان صدا و سیما و مأموریت‌هایی که امام راحل و مقام معظم رهبری برای این دستگاه حکومتی در مقاطع مختلف از انقلاب اسلامی تدوین و ابلاغ فرموده‌اند می‌باشد. البته جای تردید نیست که حضرت‌عالی به خوبی نسبت به این ادله واقف هستید اما جهت اتمام حجت شرعی و احتیاط در ادای تکلیف شرعی-انقلابی خودمان ادله­ای را پیرامون ضرورت حمایت انقلابی سازمان صدا و سیما از برنامه‌های ارزشی و صریح مانند برنامه تلویزیونی ثریا خدمت شما متذکر می‌شویم:

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عنوان رسانه ملی انقلاب اسلامی، طبیعتا دارای قدرت تأثیر­گذاری زیادی بر افکار عمومی می­‌باشد. با این وجود بدیهی است که این سازمان موظف است از تمام توانایی­‌های خود در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و جلوگیری از انحرافات استفاده کند. این مهم جز با دیده‌بانی نظام و مطالبه و پیگیری آرمان­های انقلاب از دستگاه‌های حکومتی در کنار فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی محقق نمی‌شود. این‌گونه نیست که تحقق کامل انقلاب اسلامی فقط و فقط منوط به رشد مردم باشد و چه بسا مردم در این مسیر چندین گام از دستگاه‌های حکومتی جلوتر باشند.

مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود به مراحل تحقق انقلاب اسلامی اشاره فرموده‌اند و گفته‌اند که ما اکنون در مرحله دولت اسلامی هستیم. این نکته مهم به خوبی نشان می­دهد که سهم سازمان صدا و سیما در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی به اصلاح وضع موجود در عرصه‌های دولتی و حکومتی گره خورده است. و این سازمان موظف است با تبیین واضح آرمان­های انقلاب و مطالبه آن­ها از نهاد­های حکومتی مختلف نقش خود را در قبال انقلاب اسلامی ایفا نماید.

یکی از وظایف اصلی سازمان صدا و سیما که در احکام مقام معظم رهبری بر ریاست‌ دوره­‌های مختلف سازمان بارها مورد اشاره واقع شده است گسترش امید در سطح جامعه است. به راستی چه امیدی بالاتر از این‌که ملت همیشه قهرمان ایران با دیدن دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون اقتصادی، سیاسی، علمی و فناوری از اینکه فرزندان خود را در این راه فدا کرده‌اند، از این‌که دل به این راه بسته‌اند و در یک کلام از این‌که مقاومت کرده‌اند به خود افتخار کنند؟

آیا شما به غیر از تعداد انگشت‌شماری برنامه که توسط همین فرزندان انقلابی تولید می‌شود برنامه دیگری را در صدا و سیما سراغ دارید که به طور شایسته ای به این هدف مهم مبادرت ورزد؟ از طرف دیگر متاسفانه امروز برخی از برنامه­‌های صدا و سیما که به تقلید صرف از برنامه­‌های رسانه‌های غربی می‌پردازند به مأمنی برای گسترش امیدهای لیبرالی، منفعلانه و پوچ تبدیل شده‌اند. به نظر شما سازمان صدا و سیما موظف است به کدام یک از این دو سنخ برنامه بها دهد و به حمایت مالی و پشتیبانی معنوی ازآن­ها بپردازد؟ سازمان صدا و سیما باید بهترین زمان پخش را به کدام یک از این دو نوع برنامه اختصاص بدهد؟

مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده‌اند تمام نهاد­های انقلاب اسلامی این وظیفه را برعهده دارند که با بها دادن به جوانان مومن انقلابی، زمینه را برای ایفای نقش آنان در جامعه فراهم آورد. شما خودتان بیشتر از هر فرد دیگری مطلع هستید که بعضی از گروه­های تولید برنامه در سازمان صدا و سیما از آن دست افرادی هستند که چندان دل در گروی انقلاب ندارند. چرا باید از آن سنخ گروه­‌های تولیدی حمایت تمام و کمال صورت گیرد و در مقابل از گروه‌هایی مانند گروه تولید کننده برنامه ثریا که هم عمیقا به ارزش‌های انقلابی معتقدند و هم تجربه‌های بسیار موفقی در تولید برنامه‌های پربیننده دارند حمایت چندانی صورت نگیرد؟ آیا تا زمانی که روند بی­ اعتمادی به جوانان شایسته در لایه های مدیریتی سازمان صدا و سیما ادامه داشته باشد می­‌توان انتظار داشت که شاهد حمایت از جوانان هنرمند انقلابی باشیم.

جناب آقای علی عسگری قطعا در انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن مصائب یا فشارهایی از بدنه دستگاه‌های دولتی و یا غیر دولتی بر صدا و سیما وارد می شود ولی سوال اساسی این است که آیا این فشار­ها دلیل می‌شود که صدا و سیما از وظایف خود چشم‌پوشی کند و یا این‌که با مصلحت‌سنجی‌های بی‌جا برای رفع فشارها با تساهل و تسامح نسبت به وضع موجود برخود کند؟

آیا می­توان بر روی این رفتار نامی جز محافظه‌کاری گذاشت؟ شما خود به خوبی می‌دانید که صدا و سیما به مثابه دانشگاه عمومی وظیفه رشد اسلامی تمامی آحاد جامعه اعم از مسئولین و عموم مردم را بر عهده دارد. آیا سازمان می‌تواند برای کاستن از میزان فشار­ها به روی خود نسبت امور مربوط به مردم تا حدی اهتمام داشته باشد اما مسئولین را به حال خود رها کند؟

جنبش دانشجویی بر خود لازم می‌داند ضمن حمایت از برنامه ثریا اعلام نماید که این برنامه تا زمانی می­تواند در مسیر خود به درستی حرکت کند که انقلابی بماند و انقلابی‌تر عمل کند. برنامه ثریایی که محافظه‌کار شود نه تنها دیگر سنگر مطالبه‌گری ارزش‌­های انقلابی نخواد بود که باری بر کوله­‌بار برنامه­‌های خنثی و منفعلانه صدا و سیما اضافه خواهد کرد.

شایان ذکر است که بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام تا زمان اجرایی شدن مطالبات خود یعنی حمایت قاطع صدا و سیما از این برنامه در حوزه حفظ صراحت لهجه، تأمین مالی و اختصاص ساعات مناسب برای پخش همچنین حمایت از برنامه‌های مشابه به پیگیری آن­ها ادامه خواهد داد.

باشد که صدا و سیما نسبت به وظایف انقلابی خود آگاهی بیشتری پیدا کرده و قاطعانه عمل نماید.

سایه رهبری مستدام

محمد عزیزی صانعی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)

به گزارش فارس، مدتی است که برنامه تلویزیونی «ثریا» به دلیل اختلاف سلیقه مدیران تلویزیون به روی آنتن نمی‌رود و خبرهایی مبنی بر تعطیلی این برنامه نیز منتشر شده است.

 

حتما ببینید

رژیم صهیونیستی قبرس را هم می‌خواهد اشغال کند؟

رسانه‌های ترکیه خبر داده‌اند که اشغال‌گران صهیونیست در قبرس هم مشغول خرید زمین و مالکیت …

برگزاری باشکوه کمپین شب یلدا در صرافی ارز دیجیتال مکسی

تا سقف ۱۶۰۰ تتر بونس ویژه کمپین شب یلدای صرافی بین المللی mexc برای کاربران …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi