ساکنین اطراف رشته کوه البرز گوش به زنگ باشند

طی چند هفته اخیر رشته کوه البرز با دو خبر پرتاب شدن گدازه از کوه دماوند و احتمال فعالیت دوباره این کوه خاموش آتش فشانی پس از 7300 سال ، و زمین لرزه منحصر به فرد سفید سنگ در انتهای این رشته کوه خبر ساز شد.

منحصر به فرد از این بابت که پس از گذشت حدود 24 ساعت ، بیش از 500 پس لرزه ثبت شده است که تعداد حدود 20 مورد آن بیش از 4 ریشتر قدرت داشته است. و همه اینها در حالی است که از آخرین زلزله مهیب این منطقه بیش از 600 سال گذشته است.

در همین رابطه امروز سید کیوان حسینی رئیس مرکز تحقیقات زمین‌لرزه شناسی دانشگاه فردوسی گفت  زلزله  سفید سنگ به واسطه فعال شدن گسل کشف رود رخ داده است؛ اما گسل‌های مهم‌تری از جمله سنگ ‌بست شاندیز و گسل نیشابور نسبت به این گسل وجود دارند که فعالیت آن‌ها به مراتب تلفات و خسارات بیشتری به همراه خواهد داشت.

برخی گمانه زنی ها نیز فعالیت مجدد کوه دماوند را باعث افزایش خطر بروز زلزله در شهر بزرگ تهران دانسته و ایجاد آمادگی در نهادهای امنیتی کشور را خواستار شده است.

خطری که پیشتر اخباری مبنی بر بررسی یک تیم کارشناسی از کشور ژاپن در مورد میزان خسارت و کشتار زلزله و همچنین خودداری ورود به جنگ از سوی رژیم اسرائیل و آمریکا با ایران ، با علم به بروز چنین زلزله ای و استفاده از فرصت ایجاد شده از هرج و مرج ناشی از این زلزله را خوانده بودیم.

در هر صورت ایجاد آمادگی و گوش به زنگ بودن هیچگاه امر ناپسندی نبوده و با توجه به این دو اتفاق نادر بیش از پیش باید خود را در برابر وقوع افاقات آینده آماده کنیم

 

 

 

حتما ببینید

رژیم صهیونیستی قبرس را هم می‌خواهد اشغال کند؟

رسانه‌های ترکیه خبر داده‌اند که اشغال‌گران صهیونیست در قبرس هم مشغول خرید زمین و مالکیت …

برگزاری باشکوه کمپین شب یلدا در صرافی ارز دیجیتال مکسی

تا سقف ۱۶۰۰ تتر بونس ویژه کمپین شب یلدای صرافی بین المللی mexc برای کاربران …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi