رفت نیوز آمد !

رفت نیوز آمد !

حدود یک هفته از دستگیری مدیر کانال تلگرامی و سایت خبری آمد نیوز سپری شده است و طی همین مدت محدود خبر این دستگیری به تیتر نخست بسیاری از شبکه ها و روزنامه های خارج از کشور تبدیل شد.

صدا و سیما و رسانه های داخلی نیز با آب و تاب به این موضوع پرداخته و آن را موفقیتی بزرگ برای کشور و دستگاه اطلاعاتی عنوان کردند.

اما از یک بعد دیگر نیز میتوان به این موضوع نگاه کرد و فرصتی که تبدیل به یک معضل بزرگتر شد.

مسئولان اطلاعاتی و امنیتی کشور باید این سئوال را از خود بپرسند که با رفتن آمد نیوز چند کانال خبری و سایت و رسانه مشابه آمد نیوز متولد می شود و یا نطفه اش با این برخورد ایجاد می شود؟
و نفع و ضرر افزایش این نوع رسانه ها که تعدادشان هم روز به روز در حال افزایش است با چه معیار و شاخصی قابل اندازه گیری است
رسانه هایی که از فقدان یک رسانه الگو و محور مانند آمدنیوز حداکثر استفاده را در جهت پیش برد اهداف خود خواهند برد

مطالب و اخبار کانال آمد نیوز از دوحالت خارج نبود
یا سراسر دروغ و شایعه پراکنی بود که میشد با انبوه رسانه های نظام آن را برملا کرد و رسوایی این افشاگری برای تنبیه مدیران کانال آمد نیوز بس بود.

در حالت دوم هم میتوان گفت این اطلاعات صحیح و درست بوده و میشد با این اطلاعات بسیاری از تخلفات و قانونگریزی ها را رصد کرد و در صدد رفع آن برآمد

اما چه شد که تصمیم بر استفاده از گزینه حذف برای آمد نیوز اتخاذ شد
کانالی که به سادگی از سوی مسئولان نظام قابل کنترل و مهار بود
و انبوه سئوالاتی که هر روز ذهن بیش از یک میلیون خواننده آن را به خود مشغول کرده است
خوانندگانی که اکنون تعداد آنها به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده است

اما یک حقیقت را نمیتوان کتمان کرد که آمد نیوز با هر اسمی که مجدد به عرصه رسانه بیاید مادامی که اساس کارش در ظاهر همراهی با مردم و در باطن توزیع بحران،‌ ترویج خشونت و بی ثبات کردن ایران اسلامی باشد رفتنی است .

@hrabei

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi